خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

انتقاد از تخریب دولت از طریق تریبون‌های عمومی/با دولت بعدی روحانی همکاری می‌کنم/ توقف اجرای دولت الکترونیک برای جلوگیری از شائبه‌های انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از تخریب دولت از طریق تریبون‌های رسمی خواستار برخود قوه قضاییه با این مسئله شد و تاکید کرد که مسدود شدن تماس‌های صوتی تلگرام درپی ابلاغیه دستگاه قضایی صورت گرفته و ارتباطی به دولت نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود واعظی در حاشیه برگزاری نشست هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران در حیاط نهاد ریاست‌جمهوری در واکنش به سوالی درباره نحوه تبلیغات انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اعلام کرد: شبکه‌های اجتماعی قطعاً باید برای بالابردن آگاهی مردم کمک کنند و این مساله باید برای هر شش کاندیدا امتیازی مساوی باشد.

انتقاد از تخریب دولت ازطریق تریبون‌هایی که حق تبلیغات له یا علیه کاندیداها ندارند

او در واکنش به برخی‌ اقدامات تخریبی در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها صرفاً محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست؛ درحال حاضر شاهدیم در بسیاری از سخنرانی‌ها و حتی از طریق برخی تریبون‌هایی که نباید له یا علیه هیچ‌یک از نامزدها برای امر تبلیغات انتخابات مورد استفاده قرار گیرد، دولت تخریب می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد وزارت کشور، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های نظارتی موظف به رسیدگی به این اقدامات در راستای تخریب دولت هستند.

قرار بود فاز نخست دولت الکترونیک در اسفندماه افتتاح شود

او در پاسخ به سوالی درباره مهمترین توصیه در حوزه ارتباطات و فناوری به دولت دوازدهم گفت: کاری که در این حوزه باید انجام شود، پیگیری بحث دولت الکترونیک است. در دولت یازدهم زیرساخت‌های ایجاد دولت الکترونیک به‌طور کامل به انجام رسیده و بنا داشتیم در اسفندماه گذشته فاز نخست این  مهم را به بهره‌برداری برسانیم اما به‌خاطر مشغله‌های آقای روحانی به بعد از تعطیلات موکول شد و درحال حاضر نیز باتوجه به این‌که ممکن است پیگیری و بهره‌برداری از فاز نخست دولت الکترونیک شائبه انتخاباتی داشته باشد، دست نگه داشتیم اما قطعاً بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این راستا اقدام خواهیم کرد.

واعظی همچنین تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که دولت الکترونیک باید تکمیل شود و این بحث به معنای این است که تمامی دستگاه‌هایی که مردم با آن‌ها در ارتباط هستند، باید تمامی اطلاعات و خدمات خود را به‌صورت الکترونیک ارائه کنند.

دولت دوازدهم باید تمامی موانع پیش‌روی کسب و کار الکترونیک را برطرف کند

او همچنین به اتمام بحث شبکه‌ ملی اطلاعات به‌عنوان دومین موضوع حائز اهمیتی که دولت دوازدهم باید در راستای موضوعات مربوط به اطلاعات و فناوری به انجام برساند، اشاره کرد و گفت: موضوع سوم این است که باید تمامی موانع و مشکلات پیش‌روی کسب و کار الکترونیک برطرف شود.

مسدود شدن تماس‌های صوتی تلگرام درپی ابلاغیه قوه قضاییه صورت گرفت

وزیر فناوری و اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره مسدود شدن تماس‌های صوتی تلگرام خاطرنشان کرد: به هر حال این اتفاق درپی ابلاغیه قوه قضاییه به اپراتورها صوت گرفته اما مساله این است که هم‌اکنون شبکه‌های اجتماعی دیگری که امکان تماس صوتی را برای کاربران فراهم می‌کنند، مسدود نشده و این مساله نشان می‌دهد که دولت مخالفتی با این بحث نداشته است.

او اضافه کرد: به بیان دیگر شاهدیم قوه قضاییه در ارتباط با یک شبکه‌ اجتماعی حکم صادر کرده و در مورد دیگر شبکه‌ها اقدامی انجام نداده است. از دیگر سو بحث این نیست که محدودیتی برای مردم ایجاد شده باشد. در واقع باتوجه به این‌که محدودیتی برای مردم پیش نیامده و مردم می‌توانند از طریق دیگر شبکه‌ها یا از طریق تماس صوتی معمولی و غیراینترنتی استفاده کنند، طبیعتاً ابلاغیه صادر شده و به انجام رسیده است.

فارغ از این‌که وزیر باشم یا خیر، با دولت بعدی روحانی همکاری خواهم کرد

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا با ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری برای همکاری مذاکراتی داشته، گفت: طبیعتاً نظر بنده آقای روحانی است که هم به لحاظ نوع تفکرات و هم بخاطر نوع همکاری بنده با آقای روحانی در گذشته، اگر مردم بار دیگر به ایشان اعتماد کنند، فارغ از این‌که به‌عنوان وزیر در کابینه دوازدهم باشم یا خیر، قطعاً با ایشان همکاری خواهم کرد و وظیفه خود می‌دانم که به دولت آقای روحانی کمک کنم و در ارتباط با باقی کاندیداها هم هیچ فکری نکرده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز