خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

ساده بودن فرآیند صدور گواهینامه رانندگی عامل تصادفات جاده‌ای / نیروی کار افغان ظرفیت اشتغال را پر کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۶۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساده بودن فرآیند صدور گواهینامه رانندگی باعث افزایش تلفات جاده‌ای در ایران شده است، گفت: بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به افرادی برمی‌گردد که رفتار رانندگی صحیحی ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی بین سازمان فنی حرفه‌ای و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال اظهار داشت: امروز تمام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر روی بحث اشتغال تاکید می‌کند و برنامه آنها در حوزه اقتصادی با اولویت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است.

وی  ادامه داد: در هر حالی که کشور ایران با مشکل بیکاری مواجه است هر ساله صدها هزار نیروی کار از افغانستان برای اشتغال وارد ایران می‌شوند و معتقدم مشکل بیکاری در ایران ریشه فرهنگی دارد اینکه افراد حاضر به انجام هر کاری هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افراد بیکار در بازار کار فاقد حرفه هستند، گفت:‌ افراد جویای کار شاید مدرک تحصیلی داشته باشند اما حرفه و مهارت لازم را ندارند.

کشاورزیان افزود: تاکنون تقاضای زیادی برای اشتغال به بنده ارجاع داده می‌شود اما توصیه من به افراد جویای کار این است که حتما در یک رشته خاص و مورد علاقه خود مهارت و تخصص داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: امروز نیاز به کار در حوزه‌های تکنسین های حرفه‌ای بسیار زیاد است و در این رشته‌ها با کمبود جدی مواجه هستیم که معتقدم سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند با آموزش به متقاضیان این مشکل را رفع کند و در زمینه ایجاد مهارت در این افراد نقش بسیار جدی می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای در ایران گفت: سال گذشته در جاده‌های کشورمان 16 هزار نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در این تعداد کشته‌ها 6 الی 7 درصد است البته ممکن است 2 الی 3 درصد سهم پنهان داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: البته سهم ناوگان عمومی در حمل و نقل جاده‌ای بالای 20 درصد است اما بخش عمده‌ای از تلفات تصادفات به خودروهای شخصی برمی‌گردد که این حوزه تحت کنترل ما نیست.

کشاورزیان گفت: متاسفانه فرآیند صدور گواهینامه رانندگی در ایران بسیار ساده است و افراد به را حتی می‌توانند گواهینامه بگیرند و عمده تصادفات جاده‌ای هم به رانندگانی برمی‌گردد که رفتار رانندگی درستی ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز