خبرگزاری کار ایران

حجم ذخایر نفت ایران افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۹۷۶

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از کشف مثلث طلایی نفت در جنوب ایران خبر داد و گفت: با اعلام کشفیات جدید، امکان ارتقای رتبه ایران در میان دارندگان ذخایر نفت در جهان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، علی وکیلی، در نخستین کنفرانس بین‌المللی ازدیاد برداشت گفت: ایران از حیث ذخایر گازی نیز در رتبه نخست دنیاست و مجموع ذخایر نفت و گاز کشور، ایران را به یکی از مهم‌ترین کشورها در تامین امنیت انرژی جهان بدل کرده است.

وی با اشاره به گذشت بیش از صد سال از حفر نخستین چاه نفت در کشور، تصریح کرد: بسیاری از میدان‎های ما در نیمه دوم عمر خود هستند و باید با استفاده از انواع روش‌های ازدیاد برداشت، چرخه تولید را با راندمانی مناسب به حالت بهینه بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از نیاز به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه مخازن نفت و گاز ایران در سال‌های آینده گفت و ادامه داد: ازدیاد برداشت و استفاده از روش‌های EOR و IOR سرمایه گذاری عظیمی می‌طلبد و جذب این میزان سرمایه، از چالش‌های اصلی ایران در حوزه ازدیاد برداشت است.

عضو هیئت علمی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به طرح جامع انرژی کشور که از سوی این موسسه تدوین شده است، اشاره کرد و گفت: این طرح، وضع عرضه و تقاضای انرژی کشور را طی ۴۰ سال آینده برآورد کرده است.

وکیلی از منابع انسانی کارآمد، هزینه پایین تولید نفت در ایران، زیربناهای صنعتی مناسب و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مجهز در بالادست صنعت نفت به عنوان مزیت‌های اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: ما دست سرمایه گذاران بین‌المللی را در مسیر توسعه و ازدیاد برداشت مخازن نفت و گاز ایران به گرمی می‌فشاریم و به این منظور، تضمین شرکت ملی نفت ایران را که از تضامین قابل قبول دنیاست، ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و مجوز سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، ادامه داد: ما برای جذب سرمایه در این حوزه‌ها آمادگی کامل داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز