خبرگزاری کار ایران

سیل شمال غرب کشور 4680 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۲۸

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت:وقوع سیل در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل 4680 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی ضمن اعلام این خبر گفت: وقوع سیل روزهای 25 و 26 فروردین ماه در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل 4680 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی افزود: از کل خسارات ناشی از سیل به این استان ها، 32 درصد مربوط به بخش زراعت و 36 درصد زیر بخش باغبانی می شود.

موسوی افزود: 32 درصد خسارات نیز به زیر بناها و دیگر زیر ساخت های بخش کشاورزی وارد شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی های اولیه شدت، مدت و فراوانی وقوع نزولات آسمانی که در برخی مناطق حدود یک سوم کل متوسط بارش سالانه و با دوره بازگشت بیش از 50 ساله نازل شده از دلایل وقوع سیل در این استان ها بوده است.

موسوی، وجود توده هوای گرم قبلی که موجب ذوب سریع برف و افزایش روان آب ها شده، عدم رعایت حریم رودخانه ها در طراحی ها و ساخت و سازها و عدم تخصیص اعتبار برای اجرای به موقع طرح های پیشگیرانه مانند آبخیزداری و مرتعداری را از دیگر عوامل موثر بر جاری شدن سیل عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز