خبرگزاری کار ایران

بیش از یک هزار واحد صنعتی تعطیل سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند/ بهره برداری از پنج هزار و 400 طرح نیمه تمام صنعتی

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۰۲

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: یک هزار و 81 واحد صنعتی تولیدی در داخل شهرک‌های صنعتی کشور که 100 درصد تعطیل بودند در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا؛«علی یزدانی» با اعلام این خبر؛ افزود :پنج هزار و 400 طرح نیمه تمام صنعتی با 220 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در طول سه سال و نیم گذشته در کشور به بهره برداری رسیده است.

یزدانی گفت: این واحدهای صنعتی و تولیدی در مجموع به طور مستقیم برای 76 هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: سه هزار و 423 واحد تعطیل شده در طول سه سال و نیم گذشته فقط در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشته اند و حتی برخی از آن ها هم اکنون به کشورهای خارجی نیز صادرات دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: بیش از 60 طرح سرمایه گذاری خارجی در طول سه سال و نیم گذشته در سازمان حمایت از سرمایه گذاری به نفع افتصاد کشور قرارداد انعقاد شده و برخی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی، در همین مدت افزون بر 130 سند همکاری با کشورهای مختلف جهان امضا شده است.

وی هم چنین یاد آور شد: در سال گذشته 24 هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی از طریق سامانه بهین یاب و یا به طور مستقیم از بانک ها، از 170 هزار میلیارد ریال تسیهلات استفاده کرده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در همین مدت در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب به 13 هزار و 280 بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی حدود 95 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

یزدانی با اعلام اینکه 957 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد، افزود: در 857 شهرک و ناحیه در قالب حق انتفاع زمین به صاحبان صنایع واگذار می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز