خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

انبارداران یک ماه مهلت دارند در سامانه انبار عضو شده و بارنامه دریافت کنند

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۲۹۰

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر زمان مشخص خود اظهاری گفت: انبارداران یک ماه مهلت دارند در سامانه انبار عضو شده و بارنامه بگیرند.

به گزارش ایلنا، عباس تابش با اشاره  بر اینکه انبارداران باید  شناسه انبار بگیرند، افزود: بر اساس سیستم جدید رصد کالا باید عضویت انبارداران در  سامانه حمل و نقل ثبت شده باشد.

وی  با اشاره به  ماده 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دولت افزود :  شفاف سازی شبکه های توزیع برای  مبارزه با قاچاق کالا ضروری است و براساس قانون جدید انبارداران  تا 15 اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ها عضو شوند و بارنامه دریافت نمایند.

وی با بیان نقش ساماندهی انبارهای کالا در کاهش قاچاق گفت : رصد کالا در زنجیره تأمین باید در قالب سامانه جامع تجارت ،باشد،چرا که  تک تک سامانه ها ی کشور  امکان رصد قاچاق کالا و ارز را به تنهایی ندارند وضروری است که  تمام ده زیرسامانه جامع تجارت با همدیگر  لینک شود.

تابش  با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا ازطریق  مبادی ورودی کشور  افزود : انبارها داخل کشور یا انبار مبدا هستند و واحد تولیدی خود دارای انبار است یا انبار کالا وارداتی هستند که باید انبارگمرک به عنوان انبار مبدا باشد و یا انبارهای بارانداز و واسط می باشند . مثلاً بار از شورآباد تهران آورده شده  و از آنجا به ده جای کشور تقسیم می گردد یا به مرکز نهایی نگهداری کالا می رود که به دست مصرف کننده نهایی برسد؛ پس واحدهای صنفی و خرده فروشی نیز  مشمول مراکز نگهداری می باشند.

وی خاطر نشان کرد :   تا کنون  300 هزار رکود انبار ثبت شده اما استنباط می کنیم ، مرکز نگهداری کالا خیلی بیشتر باشد

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد چگونگی رصد کالا در زنجیره گفت : برای رصد کالا ، اطلاعات انبارها را  از استانها و دستگاه های دولتی جمع آوری کرده   و  در اختیار سامانه مرکز نگهداری کالا قرار داده ایم. روش دوم جمع آوری اطلاعات با خواهش از مردم بوده است چنانکه از انبارداران  درخواست کردیم با عضویت در  سامانه جامع انبار،  جهت صدور بارنامه اقدام نمایند.

تابش تصریح نمود: با سازمان راهداری هماهنگی کرده ایم که صدور بارنامه بعد از یک ماه منوط به ارائه شناسه انبار باشد . یعنی اگر انباری در سامانه مرکز نگهداری کالا ثبت نشده باشد ،  بارنامه برایش صادر نمی شود و لذا ماشینی که کالا را حمل می کند، محل نگهداری کالا و کسی که به اینکار مبادرت می ورزد به استناد قانون نقش معاونت در قاچاق کالا را دارد.

وی گفت: اطلاعات از سامانه های مختلفی گرفته می شود. کسانی که معدنکار هستند در سامانه کاداستر کسانی که صنعتگر هستند در سامانه بهین یاب و اصناف در سامانه اصناف و کشاورزان در سامانه جهاد کشاورزی و کسانی که موجودی کالا دارند و در بخش خصوصی فعال هستند می توانند برای احراز هویت در سامانه جامع انبارها عضو شوند.

وی افزود: در کل دنیا ابزار مبارزه با قاچاق سیستم آی تی است و سامانه هایی که امروز در کشور وجود دارد امکان شفاف سازی را می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز