خبرگزاری کار ایران

عبدالناصر همتی:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در کشورهای پیشرفته یکی از ارکان بازار سرمایه‌ هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۲۹

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در مورد بیمه، عقب ماندگی تاریخی داریم اما برای اولین بار نفوذ بیمه ما از دو درصد گذشت. بیمه یکی از منابع مهم تأمین مالی در بازارهای مالی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالناصر همتی در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهارداشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیمه‌ها یکی از ارکان بازار سرمایه‌ هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه‌ها در کشور نقش ضعیفی دارند. هم اکنون در همه کشورهای پیشرفته یک سوم اوراق بازار سرمایه، شامل بیمه‌ها هستند این در حالی است که این رقم در ایران بسیار پایین است .

وی گفت: در مورد بیمه، عقب ماندگی تاریخی داریم و برای اولین بار نفوذ بیمه ما از دو درصد گذشت. بیمه یکی از منابع مهم تأمین مالی در بازارهای مالی است.

همتی تصریح کرد: در کشور ما بیمه های عمر چندان رشدی نداشته‌اند. با تورم ٧ درصدی تصور می‌کردیم که بیمه‌های عمر رو به رشد خواهد بود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: نرخ سود سپرده های بانکی باید تعدیل شود و برای ایجاد تعادل در بازارهای مالی باید بحث نرخ سپرده ها مورد توجه قرار گیرد.

همتی ادامه داد: سی و دو شرکت بیمه فعال در کشور داریم و با توجه به رشد اقتصادی، نفوذ بیمه  در سال جاری افزایش خواهد یافت.

رئیس بیمه مرکزی گفت: نتایج تصمیمات اتخاذ شده در صنعت بیمه در حال اجرا است. تفاهم نامه‌های غیر رسمی نیز در حال اجرایی شدن است.

همتی تاکید کرد: طبق قانون می‌توانیم تا ٤٩ درصد سهام شرکت‌های بیمه را به خارجی‌ها واگذار کنیم .

رییس کل بیمه مرکزی افزود: تامین مالی خرد را می توانیم از بازار بیمه آغاز کنیم و به همین خاطر در حال حاضر بیمه‌های عمر در بازارهای مالی دنیا حرف اول را می‌زنند و لازمه آن کاهش نرخ سودبدون ریسک سپرده بانک هاست. از سوی دیگر صنعت بیمه می‌تواند زمینه امنیت اقتصادی را برای بزرگترین پروژه‌های کشور فراهم کند و این نمایشگاه و رخدادهایی نظیر آن می‌تواند کارایی‌ها و ظرفیت‌های این صنعت را بیش از پیش مورد توجه و بررسی قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که در سال گذشته ۲۳درصد رشد حق بیمه تولیدی را داشتیم میتوان امیدوار بود که به ضریب نفوذ بالاترى  دست یابیم.
وی از تدوین آیین نامه حاکمیت شرکتی برای حمایت از سهامداران جزء شرکت های بیمه خبر داد و گفت:این آیین نامه فردا در شورای عالی بیمه مطرح می شود.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به پیشرفت های خوب اخیر صنعت بیمه گفت: مطمئنا امسال، سال خوبی برای صنعت بیمه خواهد بود.
وی افزود: بیمه تبلور اقتصاد مقاومتی است و با توانمندسازی بیمه می توانیم راه را برای اجرایی نمودن فرمایش مقام معظم رهبری هموار تر کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز