خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در گفتگو با ایلنا:

افزایش نرخ ارز در سال ۹۱ توازن بین عرضه و تقاضا رابرهم زد/اثرات سوء تصمیمات دولت گذشته همچنان باقی‌است

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۵۹۳

آرگون گفت: سیستم بانکداری بهتراز قبل شده اما یکسری از مشکلات نظیر ساماندهی مؤسسات مالی غیر مجاز و فاقد مجوز همچنان باقی است.

عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد قیاس بین وضعیت بانکی در دولت گذشته و دولت تدبیر و امید اظهار داشت: یکسری از سیاست‌های کنترلی و نظارتی بیش از گذشته شده و بانک مرکزی نظارت بهتری نسبت به قبل بر وضعیت بانکها دارد هر چند نمی‌توان به صورت مشخص گفت همه امور بانکی درست شده به دلیل اینکه برخی موضوعات زمانبر است اما به نسبت گذشته بهتر شده است.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تصریح کرد: سیستم بانکداری بهتراز قبل شده اما یکسری از مشکلات نظیر ساماندهی مؤسسات مالی غیر مجاز و فاقد مجوز همچنان باقی است که نیازمند تلاش بیشتر برای ساماندهی آنها هستیم تا زیر چتر حمایت بانک مرکزی قرار گیرند.

وی ادامه داد: این مجموعه‌ها و مؤسسات که خارج از حیطه نظارت بانک مرکزی قرار دارند مشکلات متعددی را برای نظام مالی و پولی کشور بوجود آورده‌اند و سودهایی بالاتر از سیاست‌های بانک مرکزی ارائه میدهند و نظام بانکداری را دچار مشکل کرده‌اند.

آرگون ادامه داد: هر چند نظارتها نسبت به دوره قبل مؤثرتر شده‌اند اما این قیاس تنها در مورد بانک مرکزی قابل بررسی است و موضوع بانکها مقوله‌ای متفاوت است، زیرا یکسری از بانکها هنوز هم سیاست‌ها و قواعد بانک مرکزی را اجرا نمی‌کنند و در مورد نرخ سود و نرخ تسهیلات به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کنند.

وی با اشاره به نرخ ارز گفت: از سال ۹۱ با توجه به اینکه قیمت ارز افزایش یافت و تقاضا برای پول افزایش یافت این تقاضای بالا برای پول به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار بود که به گونه‌ای توازن بین عرضه و تقاضا را بر هم زد.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: رشد ۱۰۰ درصدی بهای ارز که طی سی سال گذشته بی سابقه بود در دولت گذشته رقم خورد و همین موضوع اثر سوءخود را بر وضعیت اقتصادی دولت آقای روحانی گذاشت و مشکلات زیادی را برای حوزه‌های کلان اقتصادی بوجود آورد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز