خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی عنوان کرد:

تامین آب شرب 5 هزار و 200 روستا در دولت یازدهم/ روستای بالای 10 خانوار بدون برق در کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۹۰۹

رییس جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی از تامین آب شرب 5 هزار و 200 روستا در دولت یازدهم و برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین "حسن روحانی" امروز (شنبه) در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی، با تأکید بر اینکه همواره مسئولین، کارگزاران و وزرا را بر توسعه و آبادانی روستاها، فرا می خواند، گفت: این فراخوان نه به خاطر اینکه یک روستایی زاده هستم، بلکه به خاطر آنکه تولید و حرکت اقتصادی و پیشگیری از مهاجرت های بی رویه از روستاها آغاز می‌شود، لذا روستا می تواند پایه و ستون اقتصاد سربلند یک کشور باشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز در کشورمان روستای بالای 10 خانوار که برق نداشته باشد، وجود ندارد، گفت: ورود برق به روستا اقدام بزرگی است و می تواند تحول جدیدی را در توسعه روستاها ایجاد کند و همچنین بر اساس اعلام وزیر نیرو در سال 97، شاهد تحول بزرگی در زمینه آب‌رسانی به روستاها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم به 5 هزار و 200 روستا آب آشامیدنی سالم رسیده است؛ این در حالی است که در سال 92 ردیفی در بودجه برای آب روستایی وجود نداشت، اما سال 95 ، 2 هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت و امسال نیز بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای آب روستایی اختصاص خواهد یافت و با برنامه ریزی این دولت در سال 97، آبرسانی به همه روستاهای کشور، تکمیل خواهد شد.

دکتر روحانی افزود: 5 هزار و 200 روستایی که امروز از آب سالم استفاده می کنند، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر را شامل می شود و این نشان دهنده ارزشمند بودن این حرکت بزرگ است تا روستاییان با آرامش، رفاه و بهداشت بیشتر بتوانند در روستا زندگی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز