خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار:

روند سرایت آنفولانزای پرندگان در واحدهای صنعتی کند شد/ تا سه ماه‌ آینده برای صادرات، آمادگی نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۱۰۲

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار در رابطه با قیمت تخم مرغ بیان داشت: قیمت تخم مرغ نسبت به اسفند تغییری نداشته است و روند قیمت اسفندماه ادامه پیدا کرده و متوسط کیلویی ۴۸۰۰ تومان عرضه می شود.

فرزاد طلاکش -دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار- در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با تاثیر آنفولانزای پرندگان بر صنعت مرغداری کشور بیان داشت: از آذر ماه یعنی زمان  شیوع این بیماری صادرات متوقف شده است و صادرات زمانی برقرار می شود که سازمان دامپزشکی پاک شدن ایران از آنفولانزا را در سایت دفتر بین المللی بیماری های واگیردار اعلام کند، تا الان این کار انجام نشده است چرا که آنفولانزا در واحدهای بومی ادامه دارد؛ اما در واحدهای صنعتی روند این بیماری بسیار کند شده است و با شروع فصل گرما تب بیماری بر طرف خواهد شد.

او در پاسخ به این پزسش که با اعلام سازمان دامپزشکی برنامه صادرات تخم مرغ در سال جاری به چه صورت خواهد بود؟ ، بیان داشت: حتی اگر سازمان این کارها را انجام دهد و مجاز به صادرات باشیم شرایط صادرات نداریم چرا که با توجه به تعداد مرغ معدوم شده میزان تولید به اندازه ای نیست که بتوان آن را صادر کرد. همچنین تخم مرغی برای صادرات نداریم و اگر تخم مرغی داشته باشیم شرایط قیمتی به گونه ای است که بعید است بتوانیم رقابتی را در بازار عراق و افغانستان ایجاد کنیم؛ به همین خاطر بعید است که حداقل تا سه ماه آینده بتوانیم  آمادگی صادرات داشته باشیم.

طلاکش تاکید کرد: درسال های گذشته صادرات متوقف نشده بود حتی در سال ۹۴ ، ۹۵ هزار تن تخم مرغ صادر شد که جزو رکوردهای جذاب در این حوزه بوده است؛ اما در سال ۹۵ چون معدل قیمت بالاتر بود و دولت یارانه‌ای را در این خصوص پرداخت نکرد امکان رقابت کمتر بود که تا پیش از توقف صادرات به میزان ۴۰ درصد کاهش یافت و پس از شیوع آنفولانزا هم متوقف شد.

او افزود: از شهریور ماه معمولا شرکت های صنایع غذایی شروع به خرید برای پخت کیک و کلوچه می کنند و معمولا ترافیک خرید در آن زمان اتفاق می افتد. امیدواریم بیمه، خسارات مرغدارها را پرداخت کند تا مرغدارها بتوانند واحدهای تولیدی خود را پر کنند؛ اما بیمه به دلیل اینکه دولت پولی به آن پرداخت نکرده است قادر به پرداخت خسارت نیست  و مرغدارها در شرایط خوبی نیستند و اگر بیمه پرداخت را انجام ندهد در نیمه دوم سال به مشکل بر می خوریم.

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار در رابطه با قیمت تخم مرغ بیان داشت: قیمت تخم مرغ نسبت به اسفند تغییری نداشته است و روند قیمت اسفندماه ادامه پیدا کرده و متوسط کیلویی ۴۸۰۰  تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز