خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد؛

آبرسانی به 3200 روستا در سال 95/ تامین آب شرب 5 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۶۸

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در سال 95 برنامه آبرسانی به 3200 روستا با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر در استان‌های مختلف کشور اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو  با بیان اینکه قرار است در دولت یازدهم 7.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی قرار گیرند، خاطر نشان کرد: در سال 95، تعداد 3200 روستا با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر و در مجموع ازابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 95 حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر از روستائیان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 و حساسیت این سال اظهار داشت: سال 96 از نظر فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی از شرایط حساسی برخوردار است و تأمین آب و برق نیز بایستی با حساسیت خاصی مواجه بوده و آمادگی، جدیت و هشیاری در متن همکاری صنعت آب و برق باشد.

ستار محمودی تأمین آب و برق پایدار در تابستان، بهره برداری از پروژه‌های نیروگاهی، سدسازی، ادامه طرح احیا و تعادل بخشی و آبرسانی روستایی را بخشی از طرح‌های وزارت نیرو در سال 96 ذکر کرد و در ادامه بیان داشت: در روزهای آینده نیز پروژه‌های گسترده ای از طرح‌های آب روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طرح آبرسانی روستایی در سال 96 نیز ادامه خواهد داشت افزود: این روند با آبرسانی به 1200 روستا با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌ها و 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی ادامه داشته و جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر را تحت پوش قرار خواهد داد.

قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد در سال 96 از طریق آزمون دانشگاه‌ها تعداد 1066 نفر برای استخدام در شرکت‌های غیردولتی زیر مجموعه وزارت نیرو گزینش خواهند شد.

وی از تمامی همکاران صنعت آب و برق تقاضا کرد سال 96 نیز همچون سال‌های گذشته تأمین آب و برق پایدار کشور را در اولویت کاری خود بگذارند و با انگیزه و به صورت خاضعانه و پیوسته به خدمتگذاری مردم مشغول باشند.

او تاکید کرد: وزارت نیرو مصمم است در سال 96 نیز با کمترین نوسان و بیشترین بازده، به انجام وظایف خود بپردازد.

محمودی با بیان اینکه صنعت آب و برق یک صنعت تأثیر پذیر از شرایط مختلف بخصوص آب و هوا است و با ابراز خرسندی از اینکه کارکنان صنعت آب و برق شبانه روز در تلاش هستند تا وقفه ای در تأمین آب و برق کشور ایجاد نشود افزود: متاسفانه برخی حوادث طبیعی از جمله ریزگردها در خوزستان، بارش برق در گیلان و مازندران، کرمانشاه، همدان و برخی استان‌ها باعث ایجاد وقفه و نوسان در ارائه این خدمات شد که از این بابت از هموطنان پوزش می‌خواهیم.

وی با تقدیر از همراهی خوب مردم و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از این وزارتخانه در سال 95 به عنوان یک وزارتخانه فعال و خدوم اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در سالجاری بجز رهنمودهای خود در تأمین و مصرف آب و برق با صدور مجوز لازم، برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور مهار آب‌های خروجی و آبرسانی روستایی، باعث شکوفایی جدی در عرصه‌های خدمتگذاری وزارت نیرو شد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به فعالیت‌های سازه ای وزارت نیرو در سال گذشته، با بیان این مطلب که در این سال طرح‌های متعددی در حوزه‌های آب و برق و فاضلاب مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اطلاعات آن نیز در طول سال به سمع و نظر مردم رسیده است، افزود: در سال 95 تمام مشترکان جدید از خدمات آب و برق بهره‌مند شدند و توسعه انرژی‌های نو یکی از کارهای جدیدی بود که در این سال حدود 50 درصد افزایش داشت و با اضافه شدن 100 مگاوات به ظرفیت انرژی‌های نو کشور، ظرفیت نصب شده 200 مگاواتی این انرژی به 300 مگاوات رسید.

وی با اشاره به اینکه صنعت آب و برق کشور یک صنعت دانش محور و بروز است، افزود: توسعه صنعت آب و برق در کشور نهادینه شده و قابلیت مراوده و رقابت با محصولات خارجی را دارا است.

محمودی در ادامه افزود: مهار آب‌های خروجی، آبرسانی روستایی با تحت پوشش قرار دادن حدود 2 میلیون نفر جمعیت روستایی، همکاری گسترده با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ادامه طرح احیا و تعادل بخشی منابع زیرزمینی، پایش حوضه‌های آبریز، جذب نیروی انسانی از طریق آزمون دانشگاهی، اولویت بندی طرح‌های عمرانی و به تعلیق در آوردن طرح‌هایی که اجرایی شدن آنان در زمان حاضر ضرورت ندارد را بخشی از طرح‌های اجرایی وزارت نیرو در سال 95 دانست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز