خبرگزاری کار ایران

افزایش 1.5 میلیون تنی ظرفیت سردخانه های کشور در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۴۱

مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 1.5 میلیون تنی ظرفیت سردخانه های کشور طی سه سال دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، چنگیز اسفندیاری گفت: تا پایان سال 91 ظرفیت مجموع سردخانه های کشور 2.5 میلیون تن بوده است.

وی توسعه زنجیره سردخانه ها و انبارهای فنی را از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم دانست.

اسفندیاری ظرفیت انبارهای فنی پیاز و سیب زمینی را تا سال 91 حدود 120 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این ظرفیت طی سه سال دولت روحانی با 3 برابر افزایش به 344 هزار تن رسیده است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 385 سردخانه نیمه فعال به ظرفیت 1.2 میلیون تن خبر داد و پیش بینی کرد که در صورت تخصیص 450 میلیارد تومان اعتبار، این سردخانه ها به زودی وارد چرخه نگهداری از محصولات کشاورزی شوند.

مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه سردخانه های بالای صفر درجه برای نگهداری از میوه و سبزیجات و همچنین توسعه سردخانه های زیر صفر درجه برای محصولات گوشتی و پروتیینی تاکید دارد.

وی توسعه سردخانه ها و انبارهای فنی را به منظور حفظ کیفیت محصولات فسادپذیر کشاورزی ضروری خواند و گفت: تمام واحدهای تحت پوشش باید مجوزهای چهارگانه را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد اخذ کنند و هیچ واحدی بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه عرضه محصولات غذایی را ندارد.

اسفندیاری اعلام کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه با احتساب سردخانه های نیمه فعال باید 3 میلیون تن به ظرفیت این واحدهای نگهداری محصولات کشاورزی اضافه شود.

وی در مورد انبارها نیز تصریح کرد: در حال حاضر انبارهایی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و با ظرفیت 667 هزار تن داریم که در صورت تامین اعتبار 200 میلیارد تومانی، این انبارها به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز