خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

پرداخت تسهیلات 2هزار و 200 میلیارد ریالی به 400 واحد تولیدی در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۶۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 95، 2هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به 400 واحد تولیدی کوچک، متوسط و صنایع کشاورزی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا؛ محمدرضا نعمت زاده عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان از 16پروژه تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی با حضور رئیس جمهوری در بیرجند ، افزود: امید است که صنایع کوچک پای به پای صنایع بزرگ تولید خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: کارخانه سیمان باقران به عنوان دومین کارخانه سیمان خراسان جنوبی امروز افتتاح شد که براساس تعهد هیئت مدیره مقرر شد ظرف دو هفته آینده محصول این کارخانه به تولید برسد.

وی با بیان اینکه در استانهای خراسان جنوبی و رضوی معادنی سرشاز از سنگ آهن وجو دارد، اظهار کرد: برای فرآوری این مواد با ارزش امروز عملیات اجرایی واحد کنسانتره و گندله سازی آهن با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن آغاز شد.

وی ادامه داد: مجوزهای لازم برای احداث این طرح از سازمان های مختلف در اواخر سال 95 اخذ شده ، این طرح تکمیل کننده طرح فولاد قاینات است.

به گفته وی در خراسان جنوبی پنج و شش طرح مهم تولیدی در دست احداث است که تلاش می شود تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: طرح زغال کک استان در مراحل نهایی است که 2 الی سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی با هماهنگی انجام شده با آستان قدس رضوی مقرر شد که واحد تولید سنگ ساختمانی برای صادرات در استان احداث شود، یک معدن سنگ تزیینی خراسان جنوبی در اختیار آستان قدس است که برای جلوگیری از خام فروشی این واحد تولید فرآوری سنگ احداث خواهد شد.

نعمت زاده اظهارکرد: به دلیل وجود معادن غنی در خراسان جنوبی از مجموع 400 هزار کیلومتر نقشه برداری هوایی معادن در کشور بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال تجزیه و تحلیل داده های هوایی و تکمیل مطالعات این طرح هستیم.

به گفته وی معادن جدیدی در خراسان جنوبی به خصوص در زمینه های فلزی در حال شناسایی است که نتیجه نهایی طی سال جاری اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح چدن خوسف با سرمایه گذاری خارجی در حال احداث است، اضافه کرد: واحد چدن این طرح در حال اتمام و واحد فولاد سازی آن در حال احداث است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران این طرح قول داده اند که این طرح در سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه کویرتایر بیرجند در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: این طرح هم اکنون با ظرفیت 27 هزار تن در سال تولید لاستیک دارد که طرح توسعه این کارخانه با ظرفیت 40 هزار تن مجوز آن صادر شده است و عملیات اجرایی این طرح در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی از اکتشاف معدن طلا در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: عملیات بهره بردای این طرح از ماه گذشته آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز