خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

آغاز اتصال مرکز ایران به ۴ استان غربی با تکمیل راه‌آهن کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۰۹

وزیر راه و شهرسازی با با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی کرمانشاه به عراق در توسعه ارتباطات ما تاثیرگذار است، گفت: پروژه راه‌آهن کرمانشاه از جهت ملی و بین‌المللی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد به طوری که اهمیت ملی آن این است که نیاز داریم مرکز کشور را به ۴ استان کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان متصل کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در بدو ورود به استان کرمانشاه و پس از استقبال مسئولان ملی و استانی از وی، به سمت پروژه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه رفت و ضمن بازدید در جریان آخرین وضعیت راه‌آهن غرب کشور قرار گرفت.

آخوندی در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران گفت: پروژه راه‌آهن کرمانشاه از جهت ملی و بین المللی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. اهمیت ملی آن این است که نیاز داریم مرکز کشور را به غرب متصل کنیم در حال حاضر بیشترین تراکم جمعیت ایران در کوهپایه‌ها زاگرس زندگی می‌کنند و تا کنون مردم شهرها و روستاهای واقع در این منطقه از اتصال به راه‌آهن محروم بوده‌اند.

وی گفت: به همین دلیل تلاش داریم تا برای مردم کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان این اتصال ریلی را هرچه سریع‌تر اجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به بیان اینکه محور شمال به جنوب ایران در غرب کشور محور بسیار مهمی است که تا به امروز مورد توجه کمی قرار گرفته بود، گفت: در برنامه‌های خود برای توسعه این کریدور که نام کریدور شماره ۱۰ را روی آن گذاشته‌ایم، اهمیت خاصی دارد. به نظر ما کریدور شماره ۱۰ یکی از مهمترین کریدورهای توسعه آینده ایران است.

آخوندی در باره اهمیت بین‌المللی این پروژه تصریح کرد: اتصال شبکه ریلی کرمانشاه به عراق در توسعه ارتباطات ما تاثیر گذار است.

وی افزود: هر ساله تعداد زیادی از مردم و در آستانه اربعین حسینی حدود دو میلیون مسافر به عراق سفر می کنند. لازم است بخشی از این سفرها به حمل‌ونقل ریلی انتقال پیدا کنند.

وی در خصوص روند رشد پروژه توضیح داد: خوشبختانه ریل تا ملایر کشیده شده و از ملایر تا کرمانشاه ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلومتر ریل گذاری نیار دارد که به سرعت در حال انجام است همچنین از فیروزان به کرمانشاه به ۱۲۰ کیلومتر ریل‌گذاری نیاز داریم که در حال حاضر در ۵ جبهه کاری و سرعت بالایی پروژه در دحال اجرا است.

وی در خصوص راه‌اهن کرمانشاه گفت: امیدواریم به زودی مردم کرمانشاه را از حمل‌ونقل ریلی بهره‌مند کنیم. در حال حاضر توانسته‌ایم ۵ جبهه کاری پروژه را فعال نگه داشته و پیش ببریم.

آخوندی همچنین خبر داد که گام بعد از افتتاح راه ‌آهن کرمانشاه اتصال کرمانشاه به اسلام آباد و سپس به قصرشیرین است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز