خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

اجرای راهداری نوروزی در اصفهان با 100 اکیپ راهداری/ رفع 67 نقطه حادثه خیز در سه سال

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۰۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه 100 اکیپ راهداری آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، گفت: 67 نقطه حادثه خیز را در سه سال رفع می کنیم.

داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا،  با اشاره به برنامه های راهداری نوروزی استان اصفهان گفت:  طرح ویژه راهداری نوروزی از سه روز گذشته شروع شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: چیزی حدود 700 نفر راهدار در قالب 100 اکیپ راهداری در بیش از 11 هزار و 500 کیلومتر انواع راههای استان اصفهان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان  با بیان اینکه 5 اکیپ گشت در پایانه های مسافری این استان فعال هستند گفت: نیروهای بازرسی به صورت راندوم اتوبوس های پایانه ها را بازرسی می کنند و عملکرد شرکت تعاونی را زیر نظر دارند.

امانی ادامه داد همچنین در طول این راههای استان 13 پاسگاه پلیس راه فعال است و 42 مجتمع خدمات رفاهی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

وی با اشاره به بستر سازی برای جاده ها برای انجام سفرهای نوروزی گفت: از سال گذشته برای آماده سازی جاده های کشور برنامه ریزی کرده ایم و اقداماتی از جمله برطرف کردن لکه گیری جاده ها تعمیر و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و راهندگی نصب گاردریل ها و ... انجام داده ایم که این  اقدامات چیزی حدود 230 میلیارد تومان هزینه دربر داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان  با اشاره به مهمترین عامل موثر در وقوع تصادفات جاده ای در راههای استان اصفهان گفت:  به دلیل شرایط اقلیمی استان اصفهان محورهای موصلاتی این استان کویری و یک نواخت هستند و عدم منظر راه موجب خستگی خواب آلودگی رانندگان می شوند که به رانندگان توسعه می کنیم در مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاههای سلامت امنیت این استان برای استراحت توقف کنند.

وی ادامه داد: 25 ایستگاه امنیت سلامت در طول راههای استان اصفهان دایر است که در این ایستگاهها محصولات بومی مردم اصفهان به رانندگان عرضه می شود و می تواند عاملی برای استراحت مسافران و رانندگان باشد.

امانی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز محورهای استان اصفهان اقدام کرده ایم گفت: 67 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که در یک کیلومتری این نقاط تابلوهای هشدار برای رانندگان نصب کرده ایم.

وی تاکید کرد: سیاست و برنامه ریزی ما در این راستا است که در سه سال آینده این 67 نقطه پرحادثه برطرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان  با اشاره به بسیج ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابجایی مسافران اظهارداشت: چیزی حدود 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه آماده خدمات رسانی به مسافران و جابجایی مسافران نوروزی هستند .

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده جابجای مسافر در استان اصفهان در 96 با افزایش 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز