خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور به ایلنا خبر داد:

باند دوم محور ساوه- بویین زهرا به بهره برداری رسید/ تکمیل محور قزوین- ساوه در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۶۵۹

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور با بیان اینکه 17 کیلومتر از محور ساوه - بویین زهرا به افتتاح رسید، گفت: از محور قزوین- بویین زهرا- ساوه 9 کیلومتر باقی مانده که ساخت کل محور سال آینده به اتمام می رسد.

محمدصادق وجدی در گفت و گو باخبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افتتاح باند دوم محور قزوین – بویین زهرا – ساوه گفت: باقیمانده باند دوم محور قزوین بویین زهرا – ساوه از سه راهی رنگرز در جاده قدیم تهران – ساوه به سمت بویین زهرا به طول 17 کیلومتر با اعتبار 25 میلیارد تومانی  مورد بهره برداری قرار گرفت و به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی این قطعه به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: محور ساوه بویین زهرا از پرترافیک ترین محورهای کشور است که حلقه ارتباطی آزادراه های قزوین – رشت ، تهران – قزوین ، زنجان ، ساوه ، همدان و ساوه – سلفچگان است.

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور با بیان اینکه محور قزوین – بویین زهرا – ساوه از کریدورهای مهم ترانزیتی کشور محسوب می شود گفت: 40 درصد ترافیک این مسیر مربوط به تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند کامیون ها ، تریلرها است .

وی با تاکید بر اینکه با افتتاح این مسیر ماشین الات سنگین بدون اینکه وارد راه های تهران شوند به سمت مقاصد شمال و غرب و مرکز و جنوب کشور هدایت می شوند گفت: افتتاح این محور نقش بسیاری مهمی در روان سازی ترافیک راههای منتهی به استان تهران دارد و باعث افزایش این راهها می شود.

وجدی با بیان که 17کیلومتر از این قطعه زیر بار ترافیک رفت گفت: همانطور که گفته شد برای ساخت این قطعه چیزی حدود 25 میلیارد تومان هزینه شده است .

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور با بیان اینکه کل محور مسیر  قزوین – بویین زهرا و ساوه ادامه داد: 60 کیلومتر از محور قزوین – بویین زهرا به صورت 4 خطه زیر عبور است . این محور در دو بخش قطعه 35 کیلومتری و قطعه 45 کیلومتری در دست اجرا بوده که 17 کیلومتر از قطعه 45 کیلومتری آن به افتتاح رسید.

وی افزود: همچنین  از قطعه 35 کیلومتری این محور 5/6 کیلومتر باقی مانده است و در مجموع از کل محور قزوین -بویین زهرا و ساوه 9کیلومتر باقیمانده است که این 9 کیلومتر در سال اینده به بهره برداری می رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز