خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان در گفت‌وگو با ایلنا:

رکود بازار شب عید فراتر از انتظار ما بود/ برندهای خارجی، عامل اصلی رکود

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۱۹

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان گفت: در تولید پوشاک به لحاظ کیفیت مشکلی نداریم و به راحتی با شرکت‌های ترک و چینی رقابت می کنیم زیرا این صنعت در ایران وجود دارد اما قاچاق و ورود بی ضابطه پوشاک کمر تولید داخل را شکسته و قدرت رقابت را از ما گرفته است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بازار شب عید و وضعیت اعضای این صنف گفت: امسال بازار به شدت راکد بود و میزان رکود فراتر از انتظار ما بود.  قطعا وضعیت سال گذشته نسبت به امسال بهتر بود.

 مجتبی درودیان ادامه داد: در حالی که کمتر از 5 روز به پایان سال باقی مانده هنوز تحرکی در بازار دیده نمی‌شود. به همین جهت بسیاری از همکاران ما برای اینکه فقط جنس خود را رد کنند و مطالبات کارگران را در شب عید پرداخت کنند اقدام به فروش کالا زیر قیمت تمام شده کرده‌اند.

 وی با اشاره به این که علی‌رغم از بین رفتن ساختمان پلاسکو باز هم بازار با مازاد جنس مواجه شده، گفت: در ساختمان پلاسکو فقط چند تولیدی وجود داشت و بیشتر تولیدی ها در خارج از پلاسکو مشغول بودند به همین جهت اصلا خلائی در بازار حس نشد.

  درودیان در خصوص علت رکود بازار پوشاک گفت: شاید مهم‌ترین دلیل حضور فروشگاه‌های هزار متری برند‌های خارجی در کشور است. این فروشگاه ها که بیشتر آنها ترک هستند اقدام به فروش پوشاکی می‌کنند که در مقابل کالای ایرانی ارزان تر است. پرسش اینجا است که آیا این کالاها هزینه‌های واردات و عوارض گمرکی را پرداخت کرده‌اند؟

  وی تصریح کرد: ما در تولید پوشاک به لحاظ کیفیت مشکلی نداریم و به راحتی با شرکت‌های ترک و چینی رقابت می کنیم زیرا این صنعت در ایران وجود دارد اما قاچاق و ورود بی ضابطه پوشاک کمر تولید داخل را شکسته و قدرت رقابت را از ما گرفته است.

 رئیس اتحادیه پیراهن دوزان در پایان تصریح کرد: اگر دولت پشتیبانی لازم از صنعت پوشاک داخلی را داشته باشد ما می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز بازار داخل، صادرات نیز داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز