خبرگزاری کار ایران

محمد رجبی:

دولت یارانه تردد در مسیرهای تکلیفی را بپردازد/ شرکت رجاء هنوز هم زیان‌ده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۸۴

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء با بیان اینکه شرکت رجاء همچنان زیان‌ده است، گفت: برای سودده کردن رجاء یا باید تردد در مسیرهای تکلیفی را مشخص کنیم یا دولت یارانه ما را بپردازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد رجبی در مراسم افتتاح 113 واگن جدید و باسازی شده با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی امروز با همت بخش‌خصوصی در حال انجام است، گفت: واقعیت این است که حال صنعت ریلی چه در بخش‌خصوصی  و چه در حاکمیت و چه در بنگاه‌داری خوب نیست و در سنوات گذشته نتوانستیم جایگاه حمل ونقل ریلی را ارتقاء بخشیم.

وی افزود: این در حالی است که تمام توجهات مسوولان به موضوعات ریل پایه بوده اما در تحقق اهداف سیاست‌های مقاومتی موفق عمل نکردیم.

رجبی با بیان اینکه بخش‌خصوصی در ساختارهای سیاست‌گذاری صنعت ریلی کمرنگ هستند، گفت: متاسفانه بخش‌خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها حضور جدی ندارند این در حالی است که همواره شعار ریل پایه سرداده می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقلی رجاء با تاکید بر اینکه توفیقات خوبی در بخش زیرساخت‌های راه‌آهن در طول سه سال گذشته داشتیم، گفت: هر چند در بخش زیرساخت‌ها طبق برنامه عمل کرده‌ایم اما در دستیابی به اهداف نوسازی ناوگان موفق نبوده ایم.

وی تاکید کرد: معتقدم تقویت و ایجاد نهادهای تنظیم مقررات در این حوزه باید روشن شوند.

رجبی ادامه داد: درحالیکه سال 88 شرکت رجاء از مجموعه ریلی راه‌آهن جدا شد و از همان زمان نطفه تشکیل بخش‌خصوصی در حوزه ریلی تشکیل شده اما هنوز هم با گذشت این چند سال ساختار رجاء تغییری نکرده و سرعت بازرگانی در حمل ونقل ریلی بسیار پایین است.

رییس انجمن حمل ونقل ریلی با بیان اینکه باید در تعرفه‌های بخش ریلی بازنگری جدی انجام شود، گفت: این وظیفه دولت است که سطح فضای رقابتی برای شرکت‌های بخش خصوصی حوزه ریلی را مدیریت کند .

رجبی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت رجاء یک شرکت زیان‌ده است، گفت: برای اینکه شرکت رجاء را به سود برسانیم ناگزیر هستیم ترددهای تکلیفی و حمل ونقل بومی را متوقف سازیم یا اینکه دولت یارانه این اقدامات رجاء را بپردازد.

رجبی با تاکید بر اینکه هر روز شاهد افت شرکت حمل ونقل ریلی هستیم، گفت: این شرایط در حالی است که رهبر انقلاب همواره به انتقال ترافیک از جاده به ریل تاکید داشتند .

وی افزود: همچنین رفع گلوگاه‌های شبکه ریلی با دو خطه و سه خطه کردن مسیر یکی دیگر از عوامل افزایش سرعت بازرگانی در حمل ونقل ریلی است که البته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت کاهش تعداد شرکت‌های حمل و نقل ریلی در کشورمان گفت: در حال حاضر 12 شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری و 24 شرکت حمل‌ونقل ریلی باری در کشورمان فعال هستند که معتقدم برای اصلاح ساختار اقتصادی راه‌آهن تعداد این شرکت‌ها  باید کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز