خبرگزاری کار ایران

ما سیاسی نیستیم/ فیلیپین در ایران ال ان جی می سازد / نگران بازگشت تحریم های ایران نیستیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۰۲۷

پرگس بدنبال این است که به عنوان بازوی شرکت های E&P داخلی باشد./شرکت های بین المللی همیشه رفتارهای سیاسی دارند ولی ما وابستگی سیاسی نداریم./شرکت نفت فیلیپین در حال ساخت یک پالایشگاه 400 هزار بشکه ای است و ماهیانه 12 میلیون بشکه نفت نیاز دارد که 8 میلیون آن توسط ایران تامین می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود بشارتی مدیر بخش ایران شرکت بین المللی پرگس در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پرگس کنسرسیومی متشکل 15 شرکت اروپایی، آسیایی و آمریکایی است، گفت: AGRنروژ، اسپک امریکا، شرکت ملی فیلیپین از جمله اعضای این کنسرسیوم هستند که هر کدام فعالیت خاص خود را دارند.

وی افزود: این کنسرسیوم 2 سال پیش به منظور توسعه میادین در خاورمیانه شکل گرفت، و با توجه به اینکه بقیه کشورهای نفتی توسط کمپانی های بزرگ مثل شل و توتال اشغال شده بود لذا ما ایران را که بعد از تحریم دروازه های خود را باز کرده بود، برای فعالیت مان انتخاب کردیم.

بشارتی تصریح کرد: شرکت AGR یکی از اعضای ما است که تمام کارهای شرکت استات اویل را انجام می دهد تمام نیروهاهی BP  را نیز آموزش می دهد و بیش از 1000مطالعه مخزن داشته و بیش از 500 چاه حفر کرده است.

وی ادامه داد: شرکت اسپک یکی از بهترین پالایشگاه سازان دنیاست و تجهیزات سطح الارضی را می سازد و حضور شرکت ملی نفت فیلیپین نیز در کنسرسیوم به عنوان یکی از خریداران محصولات نفتی به این دلیل است که پروژه ای که انجام شده و توسعه میدان داشته باشیم محصولات از قبل فروخته شده باشد ضمن اینکه تعدادی از شرکت ها نیز نقش شارژ مالی پروژه ها را دارند.

مدیر بخش ایران شرکت بین المللی پرگس اظهار داشت: هدف اصلی کنسرسیوم پرگس توسعه میدان نفت و گاز است و خوشبختانه یک تفاهمنامه نیز با شرکت مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه میادین کرنج و شادگان امضا شده و همچنین پیگیری MOU بین شرکت ملی نفت فیلیپین و شرکت ملی نفت ایران را انجام می دهیم.

وی افزود: شرکت نفت فیلیپین در حال حاضر در حال ساخت یک پالایشگاه 400 هزار بشکه ای است و ماهیانه 12 میلیون بشکه نفت نیاز دارد که 4 میلیون بشکه توسط روس نفت تامین می شود و به دنبال تامین 8 میلیون بشکه است که اگر  تامین 4 میلیون آن با شل نهایی نشود تامین تمامی 8 میلیون باقی مانده به NIOC منعقد می شود.

بشارتی همچنین با بیان اینکه شرکت ملی نفت فیلیپین درباره ساخت یک پلنت ال ان جی در ایران مذاکره می کند، گفت: کشور فیلیپین مجبور است نیروگاه های خود را به سمت سوخت پاک تر از زغال سنگ ببرد و با توجه به اینکه بهترین سوخت در حال حاضر ال ان جی است دنبال این است که نیروگاه های برق را مجهز به ال ان جی کند که یکی از منابع تامین آن ایران است حتی در این رابطه ممکن است در بخش بالادست نیز سرمایه گذاری کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه قرارداد یاد شده در سال جدید شمسی منعقد شود، افزود: این واحد ال ان جی 6 میلیون تن در سال تولید خواهد داشت.

مدیر بخش ایران شرکت بین المللی پرگس با اشاره به اینکه ما بدنبال تبدیل شدن به هاب انتقال تکنولوژی به ایران هستیم، یادآور شد: پرگس بدنبال این است که به عنوان بازوی شرکت های E&P داخلی هم باشد به همین منظور یک MOU  با دانشگاه شریف امضا کرده و برای کمک به مطالعه میدان کوپال و با شرکت پرشیا در حال مذاکره است.

وی همچنین گفت: ما در حال حاضر به فرمت جدید قرارداهای مناطق نفتخیز جنوب پیوسته ایم و MOU  امضا کرده ایم اما اینکه به IPC بپیوندیم یا خیر هنوز در حال مذاکره داخلی هستیم و بنا داریم که با شرکت های E&P داخلی جوینت شویم.  

در ادامه این نشست کالین رولی مدیر عامل کنسرسیوم پرگس درباره میزان سرمایه گذاری در ایران گفت: میزان سرمایه گذاری وابسته به پروژه است اما نظر ما سرمایه گذاری در ارقام بالا است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایلی که با AGR همکاری می کنیم این است که این شرکت می تواند طرح توسعه میدان را انجام دهد و بر آن اساس می توانیم تصمیم بگیریم که برای هر پروژه چه میزان سرمایه گذاری لازم است. 

رولی درباره شرکت در مناقصات نفتی ایران بیان داشت:  قطعا در مناقصات شرکت می کنیم ولی همه چیز بسته به رژیم مالی قرارداد خواهد داشت، اگر انتظاراتمان برآورده شود سرمایه گذاری می کنیم.  

نگران بازگشت تحریم های ایران نیستیم

وی درباره اینکه با توجه به فشارهای ترامپ آیا شرکت شما نگران بازگشت تحریم ها نیستید؟ گفت: در حال حاضر فضای مثبتی حاکم است زیرا بسیاری از رقبا که امریکایی بودند به خاطر این شرایط از رقابت و شرکت در مناقصات به عقب برگشتند اما بیشتر سرمایه گذاران ما اروپایی و کانادایی بوده و بسیار به علاقمند به سرمایه گذاری در ایران هستند.

مدیر عامل کنسرسیوم پرگس با بیان اینکه ما کنسرسیوم انعطاف پذیر و منعطف هستیم و قابلیت سازگارایی بالایی با شرایط داریم، اظهار داشت:پرگس کمپانی خوبی است اما نمی تواند آینده را پیش بینی کند، اما حتی در صورت برگشت تحریم با تغییر استراتژی از آن عبور می کنیم ضمن اینکه  قبل از لغو تحریم ها نیز در ایران حضور داشتیم و توانستیم به طور غیر مستقیم فعالیت خود را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های بین المللی همیشه رفتارهای سیاسی دارند ولی ما وابستگی سیاسی نداریم و برای هر مسئله سناریو داریم و نگران تحریم نیز نیستیم ضمن اینکه در صورت بازگشت تحریم می توانیم اعضایمان را به جای اروپا از اسیا انتخاب کنیم.

در تولید نفت به عنوان شرکت ثالث حضور داریم

بالت مدیرعامل دفتر انگلستان کنسرسوم پرگس نیز درباره شرط شرکت نفت ایران برای حضور شرکت های خارجی در پروژه های نفتی ایران سابقه تولید نفت و بهره برداری اظهار داشت: AGR یک کمپانی مطالعات سطح الارضی و مدیریت است و شرکت های E&P برای طرح توسعه جامع میدان و سایر مطالعات به این شرکت مراجعه می کنند لذا در تولید نفت به عنوان شرکت ثالث حضور داریم و تجربه را وارد کنسرسیوم کردیم که بتوانیم در کنار همه اعضا نقش E&P  را ایفا کنیم.

وی درباره سناریوی افزایش ضریب بازیافت نیز اظهار داشت: می دانیم چالش های بزرگی وجود دارد اما راه حل در دل جزئیات نهفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز