خبرگزاری کار ایران

علی آقا محمدی:

سهام عدالت موجب آموزش سهامداری به مردم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۹۹۹

علی آقا محمدی گفت: به جز ٢ دهک پایین جامعه که بابت سهام عدالت، بدهی ندارند بقیه مردم باید ما به التفاوت ٥٣٢ هزار تومان تا یک میلیون تومان را که بدهکارند، طی زمانی که مهلت آن اعلام می‌شود، بپردازند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی آقا محمدی عضو شورای اصل ٤٤ قانون اساسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی از سامانه سهام عدالت با اشاره به ضرورت خصوصی سازی در کشور اظهار داشت: سیاست‌های کلی اصل ٤٤ دوره طولانی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام  گذرانده است  و برای به تصویب رساندن  آن ٤ سال مطالعه شد تا سیاست کلی آن به تصویب برسد.

وی افزود: نظر رهبری بر این بود که بخشی از این سهام به مردم واگذار شود که اکنون ٤٠ درصد آن در اختیار مردم است.

آقامحمدی گفت: اگر طرح امروز مقدمه‌ای برای آغاز معاملات سهام عدالت از سوی مردم باشد ٤٠ درصد از مردم می توانند از این محل بهره مند شوند و سود کسب کنند. واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم با این سهام، قابل تحقق است.

وی تصریح کرد: سهام عدالت به صورت قسطی به مردم تعلق گرفت و مردم از محل سودشان اقساط خود را تاکنون پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر ٢٤ هزار میلیارد تومان از اقساط از محل سود پرداخت شده است.

وی افزود:  به جز ٢ دهک پایین جامعه که بابت سهام عدالت، بدهی ندارند بقیه مردم باید ما به التفاوت ٥٣٢ هزار تومان تا یک میلیون تومان را که بدهکارند، طی زمانی که مهلت آن اعلام می‌شود، بپردازند.

وی افزود: سازمان خصوصی سازی مکلف است این پرسش را تا ٢٧ اسفند ماه از طریق سامانه سهام عدالت از مردم بپرسد که روش مورد نظر آنان برای پرداخت بدهی چیست و مایلند آن را نقدی بپردازند یا سازمان از سهام‌شان کم کند؟

آقا محمدی گفت: هدف از واگذاری‌ها مشارکت مردم در سهام داری بود . ورود به نظام سهامداری با ٤٩ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر، تعداد سهامداران بورس کشور را به ٥٥ میلیون نفر می رساند.

وی افزود: از امروز همه شیوه سهامداری را آموزش می‌بینند و پس انداز و تولید و نتایج آن معلوم می شود.

عضو شورای اصل ٤٤ خاطر نشان کرد: کارگران، معلمان، کشاورزان و دانش آموزان از این پس به جای گذاشتن پول در بانک‌ها به سمت سهامداری و مشارکت در بورس حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز