خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

کاهش 335 نفری کشته در تصادفات جاده‌ای در 10 ماه اول / کاهش 5 هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور / نصب 6 هزار دوربین نظارتی تا 5 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۱۴

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در 10 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 335 نفر کمتر در جاده‌ها کشته شده‌اند، گفت: تا پایان برنامه ششم باید 6 هزار دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌های کشور نصب شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سردار تقی مهری در مراسم افتتاح 527 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های 21 استان کشور گفت: در حالی که در سال 84 تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای 27 هزار و 760 نفر بودند در پایان سال گذشته این رقم به 16 هزار و 586 نفر رسید.

وی با اشاره به کاهش 11 هزار نفری کشته‌های جاده‌ای گفت: 73 درصد تلفات جاده‌ای در جاده‌های برون شهری و 7 درصد از این رقم در درون شهرها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند برای مدیریت حمل و نقل جاده‌ای در سه سال گذشته در مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه در طول این مدت وزارت راه و شهرسازی تمام جلسات ایمنی راه‌ را برگزار کرد و اهمیت فوق العاده‌ای برای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند قائل بود که این نگاه و این رویکرد وزارت راه و شهرسازی جای تقدیر دارد.

سردار مهری گفت: امروز با افزایش تعداد خودروها و افزایش میل سفر در بین مردم به طور قطع به صورت دستی امکان کنترل حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد و باید نسبت به ورود سامانه‌های هوشمند اقدام کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امروز 19 میلیون خودرو پلاک ملی دارند و 12 میلیون موتور در سطح راه‌های کشور تردد می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر 22 تا 25 میلیون راننده دارای گواهینامه فعال هستند اما در مجموع با افزایش تعداد وسایل نقلیه شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای بودیم.

سردار مهری ادامه داد: در مسیرهایی که دوربین های نظارت تصویری نصب شده‌اند شاهد تغییررفتار رانندگان هستیم ،‌گفت: برای مثال در مسیر تهران – قم تصادفات جاده‌ای چیزی حدود 18 درصد کاهش پیدا کرده است همچنین در مسیر تهران – کرج به سمت قزوین چیزی حدود 15 تا 18 درصد شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشااره به مزیت دوربین‌های نظارت تصویری گفت: از خصوصیات این دوربین‌ها این است که سرعت را به صورت  لحظه‌ای ثبت می‌کنند و افزایش سرعت خودروها را کنترل می‌کند و این ابزار خوبی برای کاهش میزان تصادفات است.

سردار مهری با بیان اینکه در سال 84 چیزی حدود 7 میلیون و 400 هزار دستگاه وجود داشته و امروز این رقم به 19 میلیون خودرو رسیده است، گفت: به طور قطع مدیریت سوانح ترافیکی کشور نیازمند راهبری جدید است.

وی با اشاره به کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشورمان گفت: از 8 هزار نقطه حادثه‌خیز در سراسر جاده‌های کشور امروز 3200 نقطه حادثه‌خیر داریم که البته تعداد این نقاط باید در انتهای برنامه پنجم به صفر می‌رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه نصب سامانه‌های هوشمند یکی از رویکردهای خوب وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت حمل و نقل جاده‌ای است گفت: به طور قطع امروز پلیس راه برای کنترل رفتار رانندگان و افزایش ایمنی در سطح جاده‌ها نیاز به استفاده از سامانه‌های هوشمند دارد.

وی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در 10 ماه اول گفت:‌در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 335 نفر کمتر در جاده‌ها کشته شده‌اند و ادامه این روند می‌طلبد که نسبت به نصب سامانه‌های هوشمند توجه بیشتری داشته باشیم.

مهری با بیان اینکه در حال حاضر 210 کیلومتر جاده‌های بین شهری و 450 هزار کیلومتر راه‌های درون شهری داریم، گفت: تنها در شهر تهران 525 کیلومتر بزرگراه وجود دارد که با احتساب مسیر رفت و برگشت به هزار کیلومتر می‌رسد بنابراین برای مدیریت این میزان جاده می‌طلبد که دولت برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید توجه بیشتری داشته باشد که خوشبختانه رویکرد وزارت راه و شهرسازی در این باره مطلوب بوده است.

سردار مهری با بیان اینکه در پایان برنامه ششم توسعه تعداد دوربین‌های نظارتی در سطح جاده‌های باید به 6 هزار دوربین‌ برسد، گفت: امیدوارم این برنامه اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های پلیس برای مدیریت و کنترل سفرهای نوروزی گفت: پلیس راه هماهنگی‌هایی را با سایر نهادهای درگیر و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای برنامه‌های خود داشته است و نظارت بر دستگاه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها در این بازه زمانی به جد انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز