خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایلنا:

بیش از ۹۰ درصد تامین مالی پروژه‌ها از سوی بانک‌ها انجام می‌شود/ نقش کمرنگ بازار سرمایه در تامین مالی

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۹۰

آرگون گفت: باید دید درحال حاضر چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا نظام بانکی با مشکل مواجه نشود و با اصلاح نظام بانکی بتوان میزان بهره وری را افزایش داد.

عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مشکلات نظام بانکی گفت: در حال حاضر تیتر اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به موضوعات بانکی اختصاص پیدا می‌کند. بانک‌ها با توجه به شرایط اقتصادی خاصی که پشت سرگذاشته‌اند و شرایط سخت تحریم‌ها مورد انتقاد همه فعالین از مسئولین دولتی تا بخش خصوصی و غیره قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که نباید به این موضوعات دامن زد زیرا بانک‌ها نیز وضعیت خوبی ندارند و فشار بر روی آنها کم نیست، از پایین بودن بهره وری تا داشتن مازاد نیروی انسانی و وصول مطالبات و موضوعات مربوط به کفایت سرمایه، آنها را درگیر کرده و باید برایشان چاره‌اندیشی شود.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نظام اقتصادی کشور عمدتا از طریق بانک‌ها تامین مالی می‌شود و بیش از ۹۰ درصد تامین مالی از سوی بانک‌ها صورت می‌گیرد و بازار سرمایه نقش کمرنگی در نظام اقتصادی کشور دارد. نباید کاری کرد تا اعتماد به نظام بانکی کشور کم شود زیرا مشکل چند برابر خواهد شد .

آرگون خاطر نشان کرد: باید دید درحال حاضر چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا نظام بانکی با مشکل مواجه نشود و با اصلاح نظام بانکی بتوان میزان بهره وری را افزایش داد.

وی با بیان اینکه نباید اعتماد جامعه را نسبت به سیستم بانکی از بین ببریم گفت: یکی از مشکلات اصلی وجود مؤسسات مالی غیر مجاز است که صنعت بانکداری را با معضلاتی مواجه کرده و باید آنها را سامان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز