خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی بیان کرد؛

لزوم توسعه زیرساخت های دیجتالی در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۳۸

الله داد گفت: نوسازی و گسترش زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند در GDP ایران بیش از 15 درصد تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تفکر خلاق، سرمایه‌گذاری و توسعه معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان گفت: ایران جزو پنج کشور نخست دنیا در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که در این شاخه بالاتر از کره جنوبی و ژاپن قرار گرفته است.

مرتضی الله‌داد ادامه داد: فرهنگ کارآفرینی در ایران موقعیت مناسبی دارد و کارآفرینان ایرانی در این عرصه با حمایت‌های دولت یازدهم به توانایی‌های بسیار کارآمدی دست پیدا کرده‌اند.

وی ضمن برشمردن توانایی های ایرانیان خارج از کشور گفت: 90 درصد از مهاجرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند از 51 کشور دنیا هستند و ایرانی‌ها به لحاظ کارآفرینی در رتبه چهارم قرار دارند که این نشان‌دهنده تفکرات مناسب اقتصادی ایرانیان است.

الله‌داد تاکید کرد: ایران در حوزه گردشگری و دسترسی به منابع فسیلی و معادن می‌تواند هاب منطقه باشد و با فرآوری و ارزش افزوده بالا صادرات خود را تقویت کند.

وی ادامه داد: نوسازی و گسترش زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند در GDP ایران بیش از 15 درصد تاثیر داشته باشد.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به گزارش مکنزی گفت: براساس این گزارش نفت و گاز یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اقتصادی ایران است و دولت یازدهم توانست از بهمن سال گذشته تا تیرماه امسال یک میلیون بشکه در روز تولید خود را افزایش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: برای توسعه پایدار و رشد اقتصادی مناسب باید یک و نیم تا دو درصد GDP را در بحث تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز