خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران منتشر کرد؛

مزد کارگر میوه‌چین ۲.۸ درصد رشد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۹۳

متوسط قیمت فروش محصولات و هزینه خدمات کشاورزی پاییز سال 95 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد و بر اساس آن قیمت برنج در فصل پائیز با ۳۵.۵ درصد رشد همراه بود.

به گزارش ایلنا گزیده متوسط قیمت فروش محصولات و هزینه خدمات کشاورزی پاییز سال ۹۵ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

در بخش محصولات کشاورزی، اقلام مربوط به غلات؛ قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت دانه‌ای در پاییز سال ۱۳۹۵ در کل کشور ۱۰۱۲۴ ریال بوده است که استان قزوین با ۱۰۴۳۹ ریال بیشترین و استان ایلام با ۸۳۸۶ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ به میزان ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم برنج در کل کشور ۹۴۹۴۰ ریال بوده است. استان قزوین با ۱۰۶۳۲۳ ریال بیشترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۳۴۴۵ ریال کمترین قیمت‌های فروش را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ به میزان ۳۵.۵ درصد افزایش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم شلتوک در کل کشور ۳۹۰۰۰ ریال بوده است. استان اصفهان با ۵۳۱۸۲ ریال بیشترین و استان زنجان با ۲۴۵۰۹ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۶۴.۰ درصد افزایش داشته است.

حبوبات

قیمت فروش یک کیلوگرم لوبیا قرمز در پاییز سال ۱۳۹۵ در کل کشور ۴۹۱۲۷ریال بوده است که استان کردستان با ۵۶۹۳۷ ریال بیشترین و استان خراسان شمالی با ۳۸۵۱۲ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۳۱.۰ درصد افزایش داشته است.

در پاییز ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم لوبیا چیتی در کل کشور به رقم ۵۵۷۰۳ ریال رسید که استان زنجان با ۷۴۹۶۶ ریال بیشترین و استان فارس با ۴۹۳۸۹ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته است. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۱۹.۸ درصد افزایش داشته است.

دانه‌های روغنی

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم کنجد در کل کشور ۵۳۸۲۸ ریال بوده است. استان مازندران با ۱۱۸۵۲۲ ریال بیشترین و استان کرمان با ۴۶۲۹۸ ریال کمترین قیمت فروش در کل کشور را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۶.۹ درصد کاهش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم زیتون در کل کشور ۴۰۳۱۱ ریال بوده است. استان زنجان با ۵۳۳۶۷ ریال بیشترین و استان فارس با ۲۱۰۰۰ ریال کمترین قیمت فروش در کل کشور را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۷.۱ درصد کاهش داشته است.

محصولات لیفی

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم پنبه (وش) در کل کشور ۳۰۳۹۳ ریال بوده است. استان خراسان جنوبی با ۳۴۹۸۵ ریال بیشترین و استان قم با ۲۴۵۱۰ ریال کمترین قیمت فروش در کل کشور را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۲۴.۰ درصد افزایش داشته است.

محصولات جالیزی

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم هندوانه در کل کشور ۴۴۴۰ ریال بوده است. استان هرمزگان با ۷۵۹۹ ریال بیشترین و استان زنجان با ۲۷۱۱ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴، افزایش ۴۲.۵ درصدی داشته است.

در فصل مورد بررسی قیمت یک کیلوگرم خربزه در کل کشور ۵۳۱۱ ریال بوده است. استان‌های قزوین با ۶۶۲۵ ریال بیشترین و استان خوزستان با ۴۵۰۲ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴  معادل ۲۸.۳ درصد افزای داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم خیار در کل کشور ۱۱۲۷۳ ریال بوده است. استان مرکزی با ۱۹۹۲۵ ریال بیشترین و استان خوزستان با ۷۲۲۹ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش خیار نسبت به فصل پاییز سال ۹۴ کاهش ۱۴.۶ درصدی داشته است.

سبزیجات

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم سیب‌زمینی در کل کشور ۴۲۸۹ ریال بوده است. استان قزوین با ۵۶۳۶ ریال بیشترین و استان فارس با ۳۳۰۷ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۹۴ معادل ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم گوجه فرنگی در کل کشور ۳۷۷۸ ریال بوده است. بالاترین قیمت فروش را استان خراسان جنوبی با ۱۲۱۸۸ ریال و پایین‌ترین قیمت فروش را استان زنجان با ۲۵۳۶ ریال داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۴۶.۰ درصد کاهش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم بادمجان در کل کشور ۵۶۶۶ ریال بوده است. استان گیلان با ۱۲۰۰۰ ریال بالاترین و استان لرستان با ۲۲۸۶ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۳۱.۱ درصد کاهش داشته است.

در فصل مورد بررسی قیمت فروش یک کیلوگرم پیاز در کل کشور ۵۵۲۹ ریال بوده است. استان همدان با ۸۵۰۰ ریال بالاترین قیمت فروش و استان مرکزی با ۴۲۶۷ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۱۳.۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

محصولات علوفه‌ای

در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم یونجه در کل کشور ۷۱۰۸ ریال بوده است. استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۸۶۵ ریال بیشترین و استان خوزستان با ۲۴۱۱ ریال کمترین قیمت فروش در کل کشور را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت علوفه‌ای در کل کشور ۱۵۷۰ ریال بوده است. استان زنجان با ۱۹۳۱ ریال بیشترین و استان کرمان با ۱۱۲۹ ریال کمترین قیمت فروش در کل کشور را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۱۸.۵درصد افزایش داشته است.

میوه‌های هسته‌دار

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم انار در کل کشور ۱۶۱۲۴ ریال بوده است. استان کرمان با ۳۰۷۶۱ ریال بیشترین و استان گیلان با ۷۹۷۳ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش انار نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ افزایشی معادل ۴.۱ درصد داشته است.

میوه‌های دانه‌دار

قیمت فروش یک کیلوگرم سیب درختی در پاییز سال ۱۳۹۵ در کل کشور ۱۳۷۹۵ ریال بوده است. استان قم با ۲۰۹۸۳ ریال و استان اصفهان با ۸۹۷۲ ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین قیمت فرو را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۳۳.۵ درصد افزایش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم انگور در کل کشور ۱۱۳۱۳ ریال بوده است. استان خراسان رضوی با ۲۰۰۰۰ ریال بیشترین و استان اصفهان با ۸۴۵۱ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۲۷.۷ درصد کاهش داشته است.

مرکبات

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیت فروش یک کیلوگرم پرتقال در کل کشور ۱۳۳۰۰ ریال بوده است. استان فارس با ۲۳۱۸۵ ریال بیشترین و استان گیلان با ۸۶۴۹ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

نارنگی

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم نارنگی در کل کشور ۹۱۷۶ ریال بوده است. استان کهگیلویه‌ و بویراحمد با ۱۹۸۹۴ ریال بیشترین و استان گلستان با ۷۸۱۶ ریال کمترین قیمت فروش در کل کشور را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.

دام و فرآورد‌های دامی

در فصل مورد بررسی قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره به صورت زنده در کل کشور ۱۲۸۴۲۸ ریال بوده است. استان سیستان و بلوچستان با ۱۵۰۳۴۹ ریال بالاترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۲۰۶۶ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌ اند. قیمت فروش این محصول در فصل پاییز ۹۵ نسبت به فصل مشابه سال ۹۴  به میزان ۱۶.۱ درصد افزایش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم گاو کمتر از دو سال پرواری به صورت زنده در کل کشور ۱۱۹۱۲۲ ریال بوده است. استان کرمان با ۱۴۰۴۰۰ ریال بیشترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷۷۶۶ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۴ معادل ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

فرآورده‌های دامی

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گوسفند به صورت چرخ نکرده در کل کشور ۲۵۶۵۵ ریال بوده است که نسبت به پاییز سال ۹۴ افزایشی معادل ۷.۳ درصد داشته است. استان البرز با ۵۳۱۰۲ ریال بالاترین و استان کردستان با ۱۶۴۲۹ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند.

در پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گاو در کل کشور ۱۱۳۸۲ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ کاهش ۳.۰ درصدی داشته است. استان بوشهر با ۲۰۱۰۳ ریال بالاترین و استان آذربایجان غربی با ۹۳۳۹ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کشور داشته‌اند.

خدمات کشاورزی

در پاییز سال ۱۳۹۵ هزینه یکبار شخم یک هکتار زمین زارعی آبی با تراکتور در کل کشور ۱۳۴۳۵۷۶ ریال بوده است. استان اصفهان با ۳۴۳۷۶۰۲ ریال و استان ایلام با ۷۹۹۳۸۷ ریال به ترتیب بیشترین و کمترین هزینه انجام این خدمات را در کل کشور داشته‌اند. هزینه انجام این خدمت نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی هزینه یکبار شخم یک هکتار زمین زراعی دیم با تراکتور در کل کشور ۱۰۰۳۸۲۴ ریال بوده است. استان تهران با ۱۹۴۵۵۸۸ ریال و استان بوشهر با ۶۶۶۹۷۷ ریال به ترتیب بیشترین و کمترین هزینه انجام این خدمت را در کل کشور داشته‌اند. هزینه این خدمات نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۴.۹ درصد افزایش داشته  است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ هزینه یکبار دیسک یک هکتار زمین زراعی آبی با تراکتور در کل کشور ۶۰۲۲۶۱ ریال بوده است. استان گیلان با ۲۴۶۱۶۴۴ ریال و استان قم با ۳۰۴۴۵۴ ریال به ترتیب بیشترین و کمترین هزینه این خدمت را در کل کشور داشته‌اند. هزینه انجام این خدمت نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی هزینه یکبار دیسک یک هکتار زمین زارعی دیم با تراکتور در کل کشور ۵۱۳۳۶۷ ریال بوده است. استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۸۳۲۵۹ ریال و استان خراسان رضوی با ۳۳۹۷۰۹ ریال به ترتیب بیشترین و کمترین هزینه انجام این خدمت را در کل کشور داشته‌اند. هزینه‌ انجام این خدمات نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

خدمات نیروی انسانی

در پاییز سال ۱۳۹۵ دستمزد روزانه یک نفر کارگر میوه‌چین مرد در کل کشور ۵۰۰۷۶۶ ریال بوده است. استان کرمانشاه با ۸۹۶۸۳۸ ریال و استان گلستان با ۳۱۷۹۴۴ ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین سطح دستمزد را در کل کشور داشته‌اند. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی دستمزد روزانه یک نفر کارگر میوه‌چین زن در کشور ۳۶۳۹۳۵ ریال بوده است. استان کرمانشاه با ۵۱۸۷۱۷ و استان گلستان با ۲۳۲۰۰۰ ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌‌ترین سطح دستمزد را در کل کشور داشته‌اند. سطح دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ دستمزد روزانه یک نفر کارگر دروگر غلات مرد در کل کشور ۵۳۶۳۷۶ ریال بوده است. استان مازندران با ۸۸۲۹۱۱ ریال و استان گلستان با ۳۱۵۳۶۵ ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین سطح دستمزد را در کل کشور داشته‌اند. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۵.۸ درصد افزایش داشته‌ است.

در پاییز سال ۱۳۹۵ دستمزد روزانه یک نفر کارگر وجین‌کار و تنک‌کار مرد در کل کشور ۵۱۰۵۲۸ ریال بوده است. استان خراسان شمالی با ۶۸۳۶۱۰ ریال و استان خوزستان با ۲۹۴۲۰۰ ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین سطح دستمزد را در کل کشور داشته‌اند. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ معادل ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی دستمزد روزانه یک نفر کارگر وجین‌کار و تنک‌کار زن در کل کشور ۲۹۲۶۹۰ ریال بوده است. استان تهران با ۴۵۰۰۰۰ ریال و استان خوزستان با ۲۶۰۲۱۳ ریال به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین سطح دستمزد را در کل کشور داشته‌اند. سطح این دستمزد نسبت به فصل پاییز سال ۹۴ معادل ۳۴.۷ درصد افزایش داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز