خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حسابرسی در واکنش به اظهارات پورابراهیمی:

حسابرسان توان اجرای IFRS را دارند/ شش دستگاه دریافتی‌های سازمان حسابرسی را بررسی کردند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۴۰۰

محمد سهیلی‌زاده گفت: در سال 86 شرایط جامعه و نظرات افراد حرفه‌ای بر این اساس استوار بود که بند مربوط به حقوق‌های مدیران افشا نشود و به همین دلیل سازمان حسابرسی در آن سال با افشای حقوقهای مدیران مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا؛ رئیس سازمان حسابرسی با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص دریافت حقوقهای نجومی در این سازمان گفت: در سال گذشته 6 دستگاه از جمله سازمان بازرسی کل کشور دریافتی‌های مربوط به سازمان حسابرسی را بررسی‌کردند و موردی از حقوق نجومی نیافتند.

 محمد سهیلی‌زاده رئیس سازمان حسابرسی کشور در همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقاء شفافیت بازارهای مالی که صبح امروز در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص دریافت حقوقهای نجومی در سازمان حسابرسی گفت: در سال گذشته 6 دستگاه اعم از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات دریافتی‌های مربوط به سازمان حسابرسی را مورد بررسی قرار داده‌اند و بر این اساس مشخص شده است که حقوق نجومی در این سازمان پرداخت نشده است.

 رئیس سازمان حسابرسی تاکید کرد: در سال 86 شرایط جامعه و نظرات افراد حرفه‌ای بر این اساس استوار بود که بند مربوط به حقوق‌های مدیران افشا نشود و به همین دلیل سازمان حسابرسی در آن سال با افشای حقوقهای مدیران مخالفت کرد.

 وی افزود: متاسفانه واقعیت آن است که حسابرسان چه در دولت و چه در بخش خصوصی مظلوم واقع شده‌اند.

  امروز یکی از مشکلات حسابرسان قراردادن آنها در مقابل صاحبان بنگاه اقتصادی است که این روند، روند درستی نیست.

 سهیلی‌زاده با اشاره به ورود سازمان حسابرسی به انجام یک معامله صوری در یکی از شرکت‌های دولتی و تبدیل زیان به سود گفت: در همان زمان حسابرس مربوطه تهدید به کنار گذاشته شدن از پست خود شد و این فشارهایی است که همواره به سازمان حسابرسی تحمیل می‌شود.

 رئیس سازمان حسابرسی در پایان گفت: حسابرسان توان اجرای IFRS را دارند و سعی ما بر آن است که هر چه سریعتر استانداردهای ترجمه شده را در سایت سازمان حسابرسی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز