خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابا خبر داد:

توان تولید 3500 مگاوات برق از بازیافت تلفات حرارتی نیروگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۳۵

مدیرعامل سابا گفت: نیروگاه‌های کشور توان تولید 3500 مگاوات برق از بازیافت تلفات حرارتی دارند که 146 مگاوات آن در دست اقدام است.

به‌گزارش ایلنا، سابا با مشارکت سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، امروز (چهارشنبه) سمینار آموزشی آشنایی با فرآیند تولید برق ازطریق بازیافت حرارتی اتلافی در فرآیندهای صنعتی و خرید تضمینی برق حاصل از این نیروگاه‌ها را برگزار کرده است.

سمینار تخصصی و آموزشی تحت عنوان سمینار آشنایی با فرآیند تولید برق از طریق بازیافت حرارتی اتلافی در فرآیندهای صنعتی و خرید تضمینی برق حاصل از نیروگاه‌ها به منظور بررسی روش‌های تولید برق ازطریق نیروگاه‌های بازیافت حرارتی و آشنایی با فرآیندهای خرید تضمینی برق از منابع انرژی‌های پاک سازمان بهره‌وری انرژی ایران با مشارکت سازمان انرژی‌های نو ایران اقدام به برگزاری با حضور مهندس "سیدحسین سجادی" مدیرعامل سابا و تعدادی از مسئولان و کارشناسان شرکت توانیر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در امروز 4 اسفندماه سال جاری در سالن کنفرانس شهید مطهری ساختمان معاونت امور انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران کرد.

 در ابتدای این سمینار، مهندس "سیدحسین سجادی" مدیرعامل سابا درخصوص حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و استفاده از انرژی‌های پاک یادآور شد: اصلاح الگوی تولید و بهینه‌سازی در حوزهٔ مدیریت مصرف انرژی، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی از جمله فرآیندهای هستند که می‌توانیم در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: امروزه در دنیا شاهد تحولاتی هستیم که بیش از گذشته اهمیت حرکت به سوی انرژی‌های نو را نشان می‌دهد.

سجادی افزود: در زمینه بازیافت تلفات حرارتی در حال حاضر نیروگاه‌های حرارتی کشور چیزی در حدود 3500 مگاوات توان تولید برق به صورت‌های مختلف از جمله گاز به حالت فشار بالا را دارند.

مدیرعامل سابا گفت: سابا با همکاری سانا در زمینه بهره‌وری بازیافت تلفات حرارتی قراردادی در حدود 146 مگاوات برای خرید تضمینی بلندمدت برق دارند که تاکنون 66 مگاوات آن اجرایی شده است.

 در ادامه بیاتی مدیر دفتر مطالعات و بهره‌وری منابع تولید سابا در خصوص آشنایی با تکنولوژی نیروگاه‌های بازیافت حرارت از فرآیندهای صنعتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش گفت: مواردی مانند تهویه، گازهای گرم خروجی از فرآیندها و گازهای داغ حاصل از احتراق خروجی سیستم‌های احتراقی مهم‌ترین منابع بازیافت حرارت محسوب می‌شوند.

در ادامه بهمن آبادی از سازمان انرژی‌های نو ایران درخصوص آشنایی با فرآیند خرید تضمینی برق از منابع پاک و تحلیل اقتصادی نیروگاه‌های WHR و پس از آن مهندس رییسی در مورد نیروگاه‌های بازیافت حرارت از فرآیندهای صنعتی و مکانیزم توسعهٔ پاک CDM به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز