خبرگزاری کار ایران

زنگنه در پاسخ به سوال ایلنا مطرح کرد:

ایستادگی روس‌ها در قبال کارشکنی ترامپ /علاقه‌مندی ایران برای سوآپ نفت عراق

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۴۳۳

وزیر نفت تاکید کرد که روسیه نیز دنبال برقراری رابطه درازمدت و پایدار با ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه دیدار با وزیر انرژی روسیه در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا حضور امروز وزیر روسیه به نوعی نشانگر مخالفت با کارشکنی ترامپ برای حضور شرکت‌های بین‌المللی در صنعت نفت ایران ارزیابی می‌شود یا خیر، اظهار داشت: ما مدت‌هاست این مباحث را مطرح می‌کنیم و روسیه نیز به دنبال برقراری رابطه درازمدت و پایدار با ایران است.

وی تاکید کرد: روسیه دنبال این است نوسان‌هایی که برخی کشورهای غربی برای ما ایجاد می‌کنند را به حداقل برساند و در این مسیر با ما همکار و همراه می‌شود.

زنگنه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر مذاکرات با وزیر نفت و مقامات عراقی در زمینه فروش نفت کرکوک اظهار داشت: قرار شده در این زمینه مطالعاتی انجام شود و مشاور بین‌المللی در این‌باره به کار گرفته شده که گزینه‌های مختلف را پیشنهاد خواهد کرد و براساس چارچوب‌هایی که ما تعیین می‌کنیم و همچنین توجیه فنی و اقتصادی این فعالیت انجام خواهد  شد ، سپس مشخص خواهد شد نفت کرکوک به فروش رسیده یا سوآپ شود.

 تاکید کرد: ترجیح ما این است که این نفت سوآپ شود.

وی افزود: ما گزینه‌های خود را ارایه کرده و اعلام کردیم می‌توانیم بخشی از نیاز پالایشگاه‌های شمالی و غربی کشور از جمله اراک، کرمانشاه، تهران، تبریز از نفت کرکوک تامین شود.

وزیر نفت درباره میزان نفت قابل فروش یا سوآپ آن از سوی ایران نیز گفت: در این‌باره بعد از اقدامات مشاوران تعیین شده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره مباحث امنیتی برای صادرات گاز و سواپ نفت عراق نیز گفت: از این بابت نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز