خبرگزاری کار ایران

افتتاح رسمی گازرسانی به سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۵۲

معاون وزیر نفت در امور گاز از افتتاح رسمی طرح گازرسانی به مرکز استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهوری در هفته آینده خبرداد و گفت: این طرح از جمله پروژه های اصلی دولت در جهت ایجاد زیرساخت های توسعه پایدار در مناطق محروم است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه قرار است، حسن روحانی، رئیس جمهوری پس از ورود به زاهدان و افتتاح رسمی فرودگاه این شهر، خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان را نیز افتتاح کند.

وی با اشاره به این که گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان دارای سابقه طولانی است، تصریح کرد: این طرح به دلیل فاصله زیاد این استان به مرکز تولید گاز، نداشتن خطوط انتقال و هزینه بالا دارای توجیه اقتصادی نبود.

به گفته معاون وزیر نفت، با تدبیر دولت و همراهی مجلس و از محل منابع بند ق تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ این پروژه اجرایی و عملیاتی شود.

این پروژه با هدف گازرسانی به شهرهای زاهدان، زابل، خاش و چابهار همچنین نیروگاه‌های استان اجرا شد، با اجرای این پروژه، گاز طبیعی جایگزین سوخت فسیلی واحدهای نیروگاهی و در نهایت آثار مثبت فراوانی همچون کاهش میزان سوخت های فسیلی، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و ... را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز