خبرگزاری کار ایران

مخالفان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس:

وزارت راه پاک‌ترین دستگاه دولت است/ استیضاح آخوندی پسندیده نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۸۳

نمایندگان مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی معتقد هستند که در سانحه قطار مشهد وزارت راه وشهرسازی مقصر نبوده است و این وزارتخانه از پاک ترین دستگاه های دولت است

به گزارش خبرنگار ایلنا، تا کنون دو نماینده مجلس مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی درباره عملکرد این وزارتخانه اظهارات خود را بیان کرده اند. به گفته ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان: وزارت راه و شهرسازی پاک ترین وزارتخانه دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه  عده‌ای به سیستم هوشمند قطار ATC و CTC اشکالاتی وارد می‌کنند گفت: در این رابطه باید بگویم که امروز از همین دستگاه در مترو هم استفاده می‌شود که این تجهیزات را از شرکت‌های فرانسوی و آلمانی آوردند که اتفاقاً همین اشکالاتی که برای سیستم راه آهن عنوان می‌کنند در این سیستم‌ها هم وجود دارند.

او با تاکید بر اینکه عده‌ای قصد دارند یک شرکت داخلی فعال در بخش راه آهن را زیر سوال ببرند گفت: قرارداد این شرکت با راه‌آهن سال ۸۳ منعقد شد و سال ۸۶ به اجرا رسید و سیستم ATC و CTC در سال ۸۶ عملیاتی شده است یعنی مربوط به این دولت نبوده است.

حسن‌بیگی با بیان اینکه طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی باید از توان داخل در پروژه‌ها استفاده کرد گفت: پس از سانحه قطار مشهد تحقیقات خود را در این زمینه شروع کردم و به این نتیجه رسیدیم که سیستم ATC هیچ مشکلی نداشته است و دستگاه‌ها هیچ ایرادی نداشتند و عامل خطای انسانی منجر به وقوع این حادثه شد.

او افزود: در آن زمان برخی از رسانه‌ها مصاحبه‌ای را با بنده و نمایندگان شاهرود داشتند و عده‌ای با ما مذاکره می‌کردند مبنی بر اینکه این دستگاه‌ها اشکال دارد و باید این دستگاه‌ها را از خارج کشور و کشورهایی مانند روسیه و آمریکا وارد کنیم.

نماینده مردم سمنان گفت: این افراد مدعی بودند که می‌توانند با هفت میلیارد دلار بخشی از این تجهیزات از آمریکا بیاورند و وقتی که پرسیدم چطور می توانید این معامله را انجام دهید گفتند پول بلوکه شده‌ای را در آمریکا داریم و از این طریق می‌توانیم اقدام به واردات این تجهیزات کنیم.

حسن‌بیگی ادامه داد: بلافاصله نامه‌ای را به ریاست جمهوری پس از گذشت ۱۲ روز از این سانحه نوشتم مبنی بر اینکه در پشت پرده این سانحه مافیایی وجود دارد که می‌خواهند تجهیزات ریلی را از خارج وارد کنند و البته این نامه را هم برای مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ام.این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: باید حقایق را بگوییم پس از این سانحه بارها علل وقوع سانحه را با تیم کارشناسی بازبینی کردیم و در نهایت همه به این نتیجه رسیدیم که مدیرعامل راه‌آهن مقصر وقوع این سانحه نیست.

همچنین در ادامه جلسه رسیدگی به استیضاح وزیر راه و شهرسازی، غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: به گواه کارشناسان در مورد حادثه قطار، وزارت راه و شهرسازی و وزیر مربوطه قصورشان به اندازه استیضاح نیست.

وی افزود: : نمایندگان عزیز اینجا یک وزیر چندین بار در صحن علنی مجلس مقابل دوربین‌ها از ملت عذرخواهی می‌کند، کار بزرگی است. ما باید این عمل را به فال نیک بگیریم چه آن وزیر استیضاح شود و یا نشود باید قدر بدانیم کسانی بودند که هیچ‌گاه عذرخواهی نکردند بابت اتفاقاتی که در کشور افتاد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه  با بیان اینکه در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد هرکس به سهم خودش مقصر است، گفت:  وقتی نگاه به بودجه ۹۶ می کنیم که نتوانستیم یک میلیارد مصوب برای بحث ریلی اختصاص دهیم خودم را نیز مقصر می‌دانم. نمایندگان دیگر نیز به سهم خود در این امر مقصر هستند.

وی ادامه داد: آقای آخوندی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان توافقنامه نوشتند و حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نیز قرارداد بستند. متاسفانه در مجلس همکاری‌های لازم صورت نگرفته است. در حال حاضر با این اقدامات در دست اجرا وقت استیضاح وزیر نیست. متاسفانه با توجه به بند یک درخواست استیضاح ما وزیر را به خاطر آینده نیز استیضاح می‌کنیم که این امری پسندیده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز