خبرگزاری کار ایران

تاج‌گردون:

قصور وزیر راه در حادثه قطار سمنان به اندازه استیضاح نیست/ پسندیده نیست آخوندی را بخاطر آینده استیضاح کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۷۵

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به گواه کارشناسان در مورد حادثه قطار، وزارت راه و شهرسازی و وزیر مربوطه قصورشان به اندازه استیضاح نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا تاجگردون در دفاع از وزیر راه و شهرسازی مبنی براینکه با استیضاح وزیر راه مخالف است گفت: ابتدا وظیفه خودم می‌دانم به حادثه‌دیدگان قطار تبریز تسلیت عرض کنم. استیضاح یک وزیر وظیفه قانونی نمایندگان مجلس است آنها می‌توانند در قالب مطالبات اجتماعی، سیاسی و اعتقادی خودشان طرح استیضاح را مطرح کنند.

او خاطرنشان کرد: تفاوتی بین من که مخالف استیضاح و کسی که موافق استیضاح است وجود ندارد. هر دو باید نقطه نظرات خود را مطرح کنند. قطعاً منی که مخالف استیضاح هستم همچون شما دلسوز ملت هستم.

تاجگردون افزود: نمایندگان عزیز اینجا یک وزیر چندین بار در صحن علنی مجلس مقابل دوربین‌ها از ملت عذرخواهی می‌کند، کار بزرگی است. ما باید این عمل را به فال نیک بگیریم چه آن وزیر استیضاح شود و یا نشود باید قدر بدانیم کسانی بودند که هیچ‌گاه عذرخواهی نکردند بابت اتفاقاتی که در کشور افتاد.

نماینده مردم گچساران در ادامه با بیان اینکه در مورد مسائل فنی نظری ندارم و شاید صلاح هم نباشد حرفی بزنم گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی را باید در قلمروی خودش مورد بررسی قرار دهیم. اینکه چقدر این وزارتخانه می تواند در حادثه به وجود آمده نقش داشته باشد. ما همواره باید نقاط ضعف و قوت وزارتخانه‌هایمان را مورد بررسی قرار دهیم.

او تاکید کرد: در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد هرکس به سهم خودش مقصر است. وقتی نگاه به بودجه ۹۶ می کنیم که نتوانستیم یک میلیارد مصوب برای بحث ریلی اختصاص دهیم خودم را نیز مقصر می‌دانم. نمایندگان دیگر نیز به سهم خود در این امر مقصر هستند.

تاج‌گردون با اشاره به حواشی که پیرامون اطرافیان وزیر راه به وجود آمده گفت: من قبل از اینکه پشت این تریبون قرار بگیرم از وزیر راه سوال کردم که آیا فرزند شما و یا معاونان‌تان در فلان معامله شریک هستند صحت دارد؟ باور کنید اگر مدارک و مستنداتی به دست می‌آوردم مبنی بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی فساد مالی وجود دارد امروز خواهان استیضاح آخوندی بودم و دنیایم را به خاطر افرادی مانند او نمی فروختم.  

او در ادامه گفت: موضوع دیگر در بحث آخوندی این است که او رفتاری کاملاً غیر سیاسی دارد.

او پس از دوران انقلاب در نظام قرار گرفته و کار انجام داده اگر شما کارکرد تک تک معاونین وی را مورد بررسی قرار دهید می‌بینید که هیچ کدام سیاسی نیستند و فقط وظیفه خود را انجام می‌دادند. البته این بدان معنا نیست که کار سیاسی بد است و وصل بودن به جایگاهی از نظر سیاسی اشکال دارد. می‌خواهم بگویم که آخوندی فقط وظایف خودش را انجام داده.

نماینده مردم گچساران در ادامه اظهار کرد: حتی یک نفر هم در حوادث جاده‌ای جان دهد برای من عزیز است. ما باید درس عبرت بگیریم سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند مقصر کیست. هنگامی که یک حادثه رخ می دهد پلیس در صحنه حاضر می‌شود وسهم مقصرین را مشخص می‌کند. به گواه کارشناسان در مورد حادثه قطار، وزارت راه و شهرسازی و وزیر مربوطه قصورشان به اندازه استیضاح نیست. ما به عنوان نماینده باید منصفانه نگاه کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: هر کس باید به میزان تقصیر خود جوابگو باشد. من از آن جنس از نمایندگان نیستم که بگویم الان به علت نبود وقت وزیر استیضاح نشود. اگر یک وزیری حتی یک ثانیه هم از روند دولت دور شود و اقدامات او به ضرر نظام باشد، نباید به عنوان نماینده به او اجازه بدهیم که به فعالیت خود ادامه دهد.

او افزود: ما در بخش راه کارهایی را شروع کرده‌ایم و مراحل اجرایی را در ریل انداختیم که اگر حرکت آن متوقف بشود خودمان و مملکت مان دچار توقف و خسارت می‌شود. من از وزیر یک گزارش کامل خواستم و آ‌ن را مطالعه کردم.

نماینده مردم گچساران اظهار کرد: آقای آخوندی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان توافقنامه نوشتند و حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نیز قرارداد بستند. متاسفانه در مجلس همکاری‌های لازم صورت نگرفته است. در حال حاضر با این اقدامات در دست اجرا وقت استیضاح وزیر نیست. متاسفانه با توجه به بند یک درخواست استیضاح ما وزیر را به خاطر آینده نیز استیضاح می‌کنیم که این امری پسندیده نیست. امروز از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم که به استیضاح رای ندهند تا این روند اجرایی که در این وزارتخانه شروع شده است به سرمنزل مقصود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز