خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایلنا؛

وزارت راه و شهرسازی پرکارترین دستگاه کشور در چهار سال گذشته/ استیضاح وزیر راه و شهرسازی باعث آشفتگی در این وزارتخانه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۸۲۲

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در این شرایط حرفه‌ای‌تر عمل کنند گفت: با توجه به آمار و ارقام وزارت راه و شهرسازی پرکارترین دستگاه اجرایی کشور بوده و استیضاح آخوندی در این شرایط منجر به آشفتگی این وزارتخانه می‌شود.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این که نمایندگان مجلس استیضاح وزرا را از دو جنبه پیگیری می‌کنند، گفت: یکی از دلایل استیضاح وزیران این است که عملکرد مجلس زیر سوال نرود و نمایندگان وظایف محول‌ شده خود را انجام دهند و موضوع بعدی بحث پاسخگو بودن مسئولان در برابر نمایندگان مردم است.

وی با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: معتقدم وزارت راه و شهرسازی در طول چهار سال گذشته یکی از پر کارترین وزارتخانه‌های کشور بوده به طوری که تاکنون هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار برای این وزارتخانه تخصیص پیدا کرده که این رقم در پروژه‌های مختلف هزینه شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن افزود: ازسوی دیگر در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی هشت هزار میلیارد تومان بدهی دارد به این معنا که به این میزان در پروژه‌های مختلف کار انجام شده است. از سوی دیگر طبق گزارش‌های مسئولان این وزارتخانه امروز 170 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که بخشی از آنها در دست اجرا و بخشی دیگر در دستور کار قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه این اقدامات نشان می‌دهد وزارت راه و شهرسازی یک نهاد عمرانی پویا است گفت: معتقدم عاملی که باعث ایجاد مشکلات در این وزارتخانه شده است تصمیم اشتباه دولت و مجلس قبل در ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری بوده است.

باستانی با اشاره به تصمیم نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: معتقدم نمایندگان باید حرفه‌ای‌تر عمل کنند و در حالی که سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری مانده و همچنین تا یک ماه دیگر سفرهای نوروزی آغاز می‌شود و از سوی دیگر در فصل بررسی بودجه قرار داریم استیضاح وزیر راه و شهرسازی غیرمنطقی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: اگر امروز رای به استیضاح وزیر راه و شهرسازی دهیم این وزارتخانه با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد که این تنها منجر به ایجاد آشفتگی در وزارتخانه راه و شهرسازی می‌شود که به طور قطع به نفع و مصلحت کشور نیست.

وی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در چهار سال گذشته گفت: خوشبختانه در این حوزه شاهد دستاوردهای قابل توجهی بودیم که آمار و ارقام ساخت طول راه‌های کشور، ورود ناوگان هوایی جدید و نوسازی ناوگان ریلی و توسعه راه‌آهن همه گواه از عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی دارند.

باستانی ادامه داد: البته انتقاداتی هم به این وزارتخانه وارد است اینکه برخورداری شرق کشور از زیرساخت‌ها نسبت به غرب کشور بسیار کمتر است که باید در این حوزه هم گام‌های اساسی برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز