خبرگزاری کار ایران

خرید ساعت از سبد کالای خانواده‌ها حذف شده/ واردات ساعت، رسمی بوده و قاچاق ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۵۹

خزانه‌دار اتحادیه ساعت گفت: صنعت ساعت یکی از پیچیده‌ترین صنایع دنیاست.

غلامحسن ادریس‌ابادی خزانه دار اتحادیه ساعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد برگزاری نمایشگاه تخصصی ساعت اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی ساعتهای اصل از غیر اصل بوده و در راستای فرمایشات رهبری و برای مبارزه با کالای قاچاق این نمایشگاه دایر شده است تا تا از مردم بخواهیم جنس‌اصل خریداری کنند و از خدمات آن برخوردار شوند.

وی افزود: ساعت شرایط خاصی دارد و ما با گمرک در تعامل هستیم مشکلی هم در خصوص واردات آن نداریم و ظرف مدت کوتاهی با تعامل با گمرک ساعتها ترخیص می‌شوند.

ادریس آبادی در موردتعرفه ۸ تا ۱۰ درصدی ساعت نیز افزود: ساعتها حدود ۲۰ درصد برای ما هزینه می برد و میزان آن ۸ تا ۱۰ درصد نیست و با توجه به مسائل دیگر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه می‌برد.

وی افزود: فشار اصلی بر وارد کننده است که باعث کاهش سود نهایی می‌شود و شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که ساعت از کالای سبد خانواده در حال حذف شدن است.

  خزانه دار اتحادیه ساعت تصریح کرد: مردم به لحاظ اقتصادی در شرایط خاصی هستند و شرایط کشور حساس بوده و به ندرت خانواده‌ای را می بینیم که در سبد کالای خانواده خود ساعت هم داشته باشد.

وی گفت: تمامی ساعت‌های این نمایشگاه در اروپا هم هست و در قیمتهای مختلف و از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

ادیس آبادی افزود: صنعت ساعت یکی از پیچیده‌ترین صنایع دنیاست و بنده با بیش از ۲۰ سال حضور در نمایشگاههای ساعت هنگ کنگ و اروپا و چین معتقدم که تولید ساعت در ایران مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی نظر ما بر این است تا جنس غیر اصل کمتر وارد کشور شود و مردم با توجه به هزینه‌ای که می‌کنند بهینه خرید کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز