خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایلنا :

مردم صلاحیت آیت‌الله هاشمی را تایید کردند/ تمام انتظارات از برجام برآورده شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۱۸

مشاور عالی رییس جمهوری گفت: با وجود این که عده‌ای تلاش کردند، آیت الله هاشمی را رد صلاحیت کنند اما مردم با حضور گسترده خود در مراسم رحلت ایشان، صلاحیتش را تایید کردند.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به لزوم حفظ وحدت مردم پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: مردم راه خودشان را می دانند، نباید فکر کنیم که سیاسیون می توانند راه برای مردم تعیین کنند.

وی با تاکید براینکه عده ای تلاش کردند در سال 92 مرحوم آیت الله هاشمی را رد صلاحیت  کنند، ادامه داد: مردم این را به خاطر سپردند و در رحلت ایشان به خیابان ها آمدند و تایید صلاحیت ایشان را اعلام کردند.

مشاور عالی رییس جمهوری با بیان اینکه خلا نبود آیت الله هاشمی قابل جبران نیست، گفت: آقای هاشمی توانست بین نظام اداری و سیاسی مرتبط با خود  تعادل  برقرار کند که این تعادل ناشی از نقش آفرینی ایشان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی بود.

ترکان با بیان این که آقای هاشمی پس از انقلاب همواره پیشقدم در پذیرش مسئولیت‌های خطیر بود، ادامه داد: ایشان با تمام توان برای تثبیت و توسعه  انقلاب تلاش کردند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین درباره دستاوردهای پس از برجام در مناطق آزاد گفت: طبق گفته رییس جمهوری همه انتظاراتی که در موافقتنامه برجام بوده برآورده شده است به جز فشارهایی که بر سیستم بانکی کشورمان وارد می آوردند.

وی تاکید کرد: بخشی از این فشارها، ناشی از نفوذهای قدرت های مسلط جهانی است که به صورت غیر قانونی به ما اعمال می کنند. البته برخی هم  قاعده‌ها و اصول سیستم بانکی است که بانک‌ها باید خود را با آن تطبیق دهند. 

ترکان درباره سهم مناطق آزاد کشورمان از برجام گفت: هنوز برای مقایسه منطقه آزاد برتر پس از برجام   اقدامی انجام نشده است. در این خصوص پس از سنجش درست می‌توانیم اظهار نظر کنیم. اما در تمام مناطق آزاد استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری‌های فناورانه و توسعه صادرات که از شاخص های اقتصاد مقاومتی هستند، دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد پس از برجام در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کارنامه قابل قبولی دارند که به ستاد اقتصاد مقاومتی تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز