خبرگزاری کار ایران

اولین نمایشگاه تخصصی ساعت ایران برگزار می‌شود؛

ساعت‌های تقلبی در بازار، معضل صنف ساعت است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۳۲

با برگزاری این نمایشگاه مشتریان می‌توانند با برندهای روز دنیا آشنا شده و انتخاب بهتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پیش از ظهر امروز اعضای اتحادیه ساعت تهران در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ساعت در برج میلاد  به تشریح مشکلات و معضلات این صنف پرداختند.

احمدی، رئیس اتحادیه ساعت تهران هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مصرف کنندگان برای شناخت ساعت‌های اصل از بدل عنوان کرد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه مشتریان می‌توانند با برندهای روز دنیا آشنا شده و انتخاب بهتری داشته باشند.

وی افزود: ما در این نمایشگاه به مشتریان گوشزد می‌کنیم که ساعت‌های اصل چه مشخصاتی دارند.

وی گفت:‌ ساعت‌های اصل دارای قیمت ثابت و خدمات پس از فروش است و اتحادیه ساعت نیز به لحاظ قیمت و کیفیت، برندهای عرضه شده در نمایشگاه را تایید می‌کنند. 

احمدی تصریح کرد: در صورتی که ساعتی مشکل داشته باشد و خریدار آن به اتحادیه مراجعه کند ما می‌توانیم با همکاری تعزیرات مشکل مصرف کننده را حل کنیم.

در ادامه علیرضا خانلو نائب رئیس اتحادیه ساعت با بیان اینکه کلیه برندهای معروف دنیا در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: ساعت‌های اصل، استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند اما متاسفانه یک سری به دنبال سوء استفاده از برندهای معتبر و به روز دنیا هستند.

وی گفت: ساعت‌های کپی بیشتر در چین تولید می‌شود و ساخت آن با ساعت‌های اصل متفاوت است. این در حالی است که کشور چین نیز اجازه عرضه ساعت کپی و قاچاق را نمی‌دهند.

خانلو در ادامه با بیان این که ساعت‌های کپی نیز از گمرک وارد کشور می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که تعرفه واردات ساعت پایین است ساعت قاچاق در کشور نداریم و در صورتی که فردی بخواهد ساعت قاچاق وارد کند برایش چیزی نخواهد داشت.

خانلو ادامه داد: بهترین ساعت‌ها ساخت سوئیس است و پس از آن هنگ کنگ به عنوان بندر وارداتی ساعت‌های چینی و ژاپن در رتبه‌های بعدی قرار دارد و معمولا ساعت‌های تحت لیسانس در چین تولید می‌شود.

وی گفت: گمرک باید برای جلوگیری از کالاهای تقلبی از شرکت‌های وارد کننده استعلام بگیرد تا ما دیگر شاهد ساعت‌های تقلبی در بازار نباشیم.

خانلو تصریح کرد: با ورود ساعت تقلبی به بازار، حقوق مصرف کننده پایمال می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در مورد سود ساعت و تعرفه آن گفت: سود فروش ساعت بسیار پایین است و پس از انقلاب تاکنون حدود 15 درصد است که پاسخگوی هزینه‌های جاری و حقوق کارگران و مالیات و حامل‌های انرژی هم نمی‌شود.

وی افزود: در صنف ساعت باید حداقل تعرفه 40 درصدی داشته باشیم تا اینکه تعطیل نشود.

وی افزود: ما در این نمایشگاه، فروش ساعت نداریم و تنها به منظور آشنایی با برندهای روز دنیا این نمایشگاه برگزار شده که از ساعت 15 تا ساعت 23 و از تاریخ 27 بهمن تا 30 بهمن در برج میلاد برگزار خواهد شد.

خانلو ادامه داد: چرا باید مردم ساعتی را خریداری کنند که برای سلامتی‌شان مضر است اما در مقابل ساعت برندهای معروف کلیه استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنند.

در ادامه عمرانی، عضو دیگر هیئت رئیسه اتحادیه ساعت خاطرنشان کرد: ساعت در کشور ما کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و دارای ارزش است و به همین دلیل باید در مبادی ورودی کنترل‌های لازم بر آن صورت گیرد تا ساعت‌های اصل وارد کشور شود.

عمرانی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد از برندهای روز دنیا در ایران دارای نمایندگی رسمی هستند و ساعت‌های کپی 20 تا 30 درصد بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

این عضو اتحادیه ساعت خاطرنشان کرد: در ساخت ساعت‌های سوئیسی تخصص بالایی وجود دارد و به ایران هم وارد می‌شود.

در ادامه این نشست مهرداد احمدی عضو دیگر هیئت مدیره اتحادیه ساعت خاطرنشان کرد: اتحادیه دارای سایت و کانال خبری است و مشتریان باید ساعتی را خریداری کنند که دارای فاکتور باشد.

وی گفت: طی شش ماه گذشته 90 واحد صنفی به دلیل عدم حمایت دولت و رکود و نیز سود پایین به تعطیلی کشیده شد. در صورتی که حمایتی صورت نگیرد ما شاهد تعطیلی واحدهای دیگری خواهیم بود.

پزشکیان نیز عضو دیگر اتحادیه ساعت گفت: در صورتی که تعزیرات حکومتی و اتاق بازرگانی اتاق اصناف ایران حمایت‌های لازم را از صنف ما داشته باشند دیگر اعضای این صنف آسیب نخواهند دید.

وی گفت: اجناس تقلبی باعث از بین رفتن پول و سرمایه مردم می‌شود و مردم باید به موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی در مورد ساعت توجه کنند. متاسفانه بازار ساعت از سال 92 تاکنون راکد مانده و در سال حدود 70 تا 80 جواز اتحادیه باطل می‌وشد.

وی در مورد ساعت‌های گرانقیمت گفت: برندهای اصل قیمت‌شان بین سه تا هفت میلیون تومان است اما ممکن است در ساخت ساعتی جواهر به کار رفته باشد که مسلما بهای آن خیلی بیشتر می‌شود اما ما پولشویی در حوزه ساعت نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز