خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران:

کاهش تعرفه‌ها انتخاباتی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۳۶

محمد شریعتمداری گفت: رئیس جمهور برای تنظیم روابط بخش‌هایی که احیانا فعالیت متداخل و موازی دارند ماموریت‌هایی به دولت داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش در خصوص کاهش تعرفه 8 کالای اساسی و مرتبط بودن آن با انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر تغییر در نظام تعرفه بنا بر قانون و فقط با پیشنهاد وزرای تولیدی ذیربط قابلیت طرح در دولت را دارد.

وی ادامه داد: یعنی ما اگر بخواهیم هر کدام از تعرفه اقلام را تغییر دهیم و این اقلام جزو کالاهای کشاورزی باشد بر اساس قانون فقط با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و اگر اقلام صنعتی و معدنی باشد فقط با پیشنهاد وزیر صنعت و معدن در جلسه دولت قابل طرح و رسیدگی است.

شریعمتداری افزود: البته قبل از آن اعضای کمیسیون ماده یک و ماده 4 در این رابطه اظهار نظر می‌کنند. بنا بر این تمام این پروسه کاهش تعرفه‌ها سیستماتیک است و ربطی به انتخابات ندارد.

وی گفت: در مورد برخی از کالاها تغییرات فصلی داریم و اگر لازم باشد برای تنظیم بازار تغییری در تعرفه‌ها ایجاد می‌کنیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت صنعت و سامان دادن به وظایف تنظیم بازار دارد، گفت: رئیس جمهور برای تنظیم روابط بخش‌هایی که احیانا فعالیت متداخل و موازی دارند ماموریت‌هایی به دولت داده است.

وی ادامه داد: در این ماموریت بعضی فعالیت‌هایی که به دلیل سنگینی کار ممکن است تحت الشعاع فعالیت‌های دیگر قرار بگیرد و نیازمند باشد که به صورت مستقل به آنها رسیدگی شود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: این که برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و همین طور تغییر در قانون انتفاع، لایحه‌ای را تدوین شود را باید در آینده دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز