خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین وضعیت برق خوزستان به نقل از مدیرعامل توزیع برق استان؛

ادامه تلاش برای رفع آسیب‌های شبکه و پست‌های برق /برق‌دار شدن بخشی از شهر آبادان

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۳۵۱

مدیرعامل توزیع برق خوزستان از ادامه تلاش برای رفع آسیب‌های شبکه و پست‌های برق خبر داد و گفت: هم‌اکنون بخشی از شهر آبادان برق‌دار شده است.

به گزارش ایلنا، "رضا غضنفری" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه از ساعات اولیه بامداد مطلع شدیم که ایستگاه اصلی برق 400 کیلوولت ماهشهر از مدار خارج شده و به همراه آن پست‌های فوق توزیع نیز از مدار خارج شده و شهرستان‌های ماهشهر و هندیجان و بندر امام بی برق شده‌اند، گفت: در ساعت 4.20 بامداد امروز نیز ایستگاه برق 230/400 کیلوولت علی ابن مهزیار در اهواز از مدار خارج شد و همزمان با خارج شدن این ایستگاه از مدار،‌ کلاً منطقه دشت آزادگان شامل سوسنگرد، هویزه و بستان نیز در قطعی برق قرار گرفتند.

غضنفری ادامه داد: در ساعت 6.10 بامداد نیز به دلیل مشکلی که در پست 400 کیلوولت آبادان ایجاد شد، هم‌زمان با قطع این ایستگاه دو نیروگاه خرمشهر و آبادان نیز از مدار خارج شدند و خاموشی را برای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، شادگان و دارخوین رقم زدند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران در ساعت 6 صبح امروز در ماهشهر گفت: در این جلسه قرار شد تا کارکنان حوزه توزیع نیروی برق به کمک پرسنل انتقال نیرو به شستشوی ایستگاه‌های فوق توزیع مبادرت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان علت خارج شدن ایستگاه‌های برق از مدار را رطوبت توأم با آلاینده‌ها اعلام کرد که بر روی ایزولاسیون شبکه قرار گرفته و باعث اتصال کوتاه خطوط و قطع ایستگاه‌های برق شده‌اند و در ادامه گفت: چندین مورد پارگی زنجیر مقره در خطوط انتقال در حواشی نیروگاه رامین نیز اتفاق افتاد که باعث خارج شدن بخشی از پست‌های فوق توزیع و انتقال از مدار شد.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی اعلام کرده امروز به تدریج پدیده مه مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: زمان وقوع این رویداد، رطوبت نسبی هوا در شهرستان اهواز 97 درصد و افق دید 50 متر گزارش شده و مه شدید در منطقه به‌صورت گسترده در مناطق ماهشهر، آبادان و اهواز حکمفرما بوده که سبب ایجاد این قطعی‌های مکرر شده است.

غضنفری با اشاره به تاثیر نوع ریزگردها برای وقوع این حادثه افزود: در بیشتر اوقات ریزگردهایی که شامل نمک و گوگرد با میزان چسبندگی بالا است، در زمان بروز رطوبت باعث اتصال کوتاه در مدار و قطع شبکه‌های برق می‌شود.

او با بیان این مطلب که برای جلوگیری از اینگونه قطعی‌ها در برنامه کوتاه مدت نیاز به شستشوی مقره‌ها، تجهیزات پست‌ها و شبکه است، افزود: در مراحل بعدی نیز باید نسبت به ایزولاسیون شبکه اقدام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه افزود: اگر این شرایط جوی‌ در خوزستان حاکم باشد از این پس نبایستی از پست‌های GIS و گازی در این منطقه استفاده شود و سیلیکون کردن خطوط انتقال و پوشش عایقی برای مقره های فوق توزیع و تجهیز صنعت برق خوزستان به سامانه‌های مقره‌شوی بخش دیگری از اقدامات برای جلوگیری از حوادث مشابه است.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در مجموع از شش دستگاه "مقره‌شوی" بهره‌مند است و دو دستگاه نیز خریداری شده و بزودی تحویل خواهد شد گفت: مقره‌شوی‌های برق خوزستان با توجه به 54 هزار کیلومتر وسعت شبکه‌های برق این استان با 5 میلیون نفر جمعیت و همچنین دستگاه تولید آب مقطر از تجهیزات ضروری برای آماده نگه داشتند شبکه‌های توزیع و فوق توزیع است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از طریق پالایشگاه آبادان بخشی از این شهر برق‌دار شده و خطوط مربوط به پمپاژ شهید کشتکار که بخش عمده‌ای از مرکز شهر و اروندکنار را آبرسانی می‌کند وصل شده است، گفت: ایستگاه‌های برق استان نیز به تدریج در مدار قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز