خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر خبر داد؛

خرید ۴ فروند هواپیمای کوچک در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۰۴۷

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر از اتصال 20 استان به کیش خبر داد و گفت: در راستای افزایش مسیرهای پروازی به کیش به دنبال افزودن 4 فروند هواپیمای کوچک به ناوگان خود هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کاپیتان محمد تقی جدیدی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر در برنامه رادیویی صبح انقلاب درباره میزان هواپیماهای این ایرلاین گفت: شرکت کیش ایر با سه نوع هواپیمای بوئینگ ام دی 8283، فوکر 100 و ایرباس 320 و 321 و جمعا با 14 فروند هواپیما بالغ بر 50 درصد پروازهای کیش را پوشش داده است.

 

وی افزود: ما با این 14 فروند توانسته ایم 20 استان را به کیش متصل کنیم البته درصدد هستیم که این استان ها را بیشتر کنیم زیرا اولویت اصلی و رسالت ما افزایش میزان گردشگران کیش است البته نزدیک به 20 فرودگاه کشور نیز در لیست وجود دارد که نیازمند هواپیماهای کوچک برای ارتباط هستند لذا ما درصدد هستیم که مساله خرید هواپیماهای کوچک را اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت کیش ایر ادامه داد: در این راستا خرید حداقل 4 فروند هواپیمای کوچک را در سال جاری مد نظر داریم تا به ناوگان بیافزاییم البته براساس برنامه ریزیها ما قصد رسیدن به 20 فروند هواپیما را داریم.

وی درباره وارد کردن دو فروند هواپیما به بدنه کیش ایر اظهار کرد: هواپیمای ایرباس 321 که سه ماه پیش وارد کشور شد و به ناوگان کیش ایر افزوده شد، جوانترین هواپیمای کشور بود لذا به خود می بالیم که مردم و کیشوندان از این امکانات بهره می برند.

مدیرعامل شرکت کیش ایر ادامه داد: امنیت از جمله اولویت های ماست لذا سعی داریم که پروازهای مطمئنی را در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم احساس رضایت کنند که هواپیما و شرایط امنی را در اختیار دارند به همین خاطر بخش های مختلف موظف به چک کردن مراحل مختلف پروازی هستند تا بهترین شرایط ایجاد شود.

وی در خصوص پرواز صبح زود از کیش به تهران گفت: ما پرواز تهران به کیش را صبح زود داریم که هر روز انجام می شود اما پرواز کیش به تهران به ندرت انجام شده است و هر روز ساعت 10 صبح پروازهای به تهران انجام می شود البته ما پروازهایی هم صبح زود از کیش به تهران داشتیم اما به دلیل عدم استقبال و کامل نشدن گنجایش هواپیما، مجبور به حذف این بخش شدیم به همین خاطر اگر چنین درخواستی از سوی چارتر کننده ها باشد و مسئولیت پر کردن هواپیما را بر عهده بگیرند ما آمادگی این اقدام را داریم.

مدیرعامل شرکت کیش ایر در پاسخ به پیامک یکی از شهروندان برای افزودن شهرکرد به مسیرهای پروازی کیش ایر گفت: با توجه به اینکه فرودگاه این شهر به دلیل کوهستانی بودن در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد لذا توان موتور هواپیما کاهش پیدا می کند و ما مجبور هستیم نیمی از ظرفیت هواپیما را مسافر سوار کنیم.

جدیدی توضیح داد: با توجه به نزدیکی شهر کرد به اصفهان، متقاضیان این بخش می توانند از این پروازها بهره ببرند کما اینکه ما روزانه دو یا سه پرواز برای اصفهان داریم.

وی در خصوص آموزش نیروی انسانی بیان کرد: کیش ایر در سال 1370 با دو فروند هواپیمای توپولف کار خود را آغاز کرد و تا امروز دستاوردهای مختلفی در راستای افزایش گردشگر به کیش داشته است.

مدیرعامل کیش ایر ادامه داد: با توجه به قدمتی که ما در امر آموزش و تربیت پرسنل داشتیم در این عرصه سردمدار شدیم تا جایی که وقتی بوئینگ ام دی وارد عرصه ایرلاین ها شد، تربیت نیروی انسانی و جایگزینی این نوع هواپیما کاملا توسط خود کیش ایر انجام شد و وظایف خود را در زمینه آموزش خلبان و بخش های فنی انجام داد و حتی به شرکت های دیگر نیز این آموزش را انتقال دادیم به همین خاطر در کیش ایر در بسیاری از بخش های آموزشی خودکفا هستیم.

جدیدی درباره نوع هواپیماهای این شرکت گفت: در حال حاضر کیش ایر دارای 7 فروند بوئینگ ام دی است که جزء بهترین های حال حاضر است ضمن اینکه سه فروند فوکر 100 این مجموعه نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و البته ایرباس 321 این مجموعه نیز زبانزد است و از جدیدترین هواپیماهایی است که با پشتیبانی های زیاد دکتر مونسان خریداری شد.

وی در خصوص افزایش قیمت بلیط اظهار کرد: کیش ایر یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش است و تصمیمات هیات مدیره سازمان را بعد از تصویب اجرایی می کند. این در حالی است که یکی از مصوبات و تاکیدات دکتر مونسان همواره عدم افزایش نرخ بلیطی است که باید به دست مشتری رسانده شود لذا ما نیز در این راه تلاش زیادی کردیم.

مدیرعامل کیش ایر ادامه داد: البته گاهی از سوی برخی از چارتر کنندگان در این راستا تخلفاتی رخ داده است اما ما همواره چارتر کننده ها را ملزم می کنیم که از قیمت مصوب بلیط افزایش بیشتری نداشته باشند و این مساله شامل ایام عید نیز خواهد شد لذا در ایام عید با توجه به افزایش درخواست ها، قیمت بلیط افزایش نخواهد یافت زیرا ما مجاز به افزایش قیمت نیستیم لذا امیدواریم با ایجاد پروازهای فوق العاده ای که در ایام نوروز خواهیم داشت، بتوانیم فضای خوبی را در جزیره زیبای کیش داشته باشیم و رضایت مسافران را در این ایام جلب کنیم.

جدیدی در پاسخ به درخواست مردم برای افزایش مسیرهای پروازی گفت: بسیاری از نقاط کشور از جمله : اراک، کاشان و زنجان در برنامه های ما هستند زیرا درخواست هایی از این مناطق داشته ایم لذا این نوید را می دهیم که به زودی اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این مساله که آیا امکان اجرای تخفیف پروازی برای کیشوندان است، گفت: هزینه پرواز بسیار بالاتر از این چیزی است که ما آن را ارائه می کنیم به همین خاطر اگر کمک های سازمان نباشد ما امکان ایستادن در چنین شرایطی را نداریم لذا به هیچ عنوان امکان کاهش قیمت یا تخفیف وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز