خبرگزاری کار ایران

رشد نامحسوس شاخص بورس

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۵۳۵

شاخص‌کل بورس امروز (چهارشنبه) با 26 واحد رشد در جایگاه 76 هزار و 792 واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بیش از 739 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 664 میلیارد ریال در 57 هزار و 86 نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 9 واحد، شاخص کل (هم وزن) 2 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) یک واحد، شاخص آزاد شناور 53 واحد، شاخص بازار اول 97 واحد و شاخص 30 شرکت برتر 2 واحد افزایش یافته است.

تنها شاخص منفی بازار امروز یعنی شاخص بازار دوم 381 واحد افت کرد.

نمادهای فملی، فولاد، ومعادن و وغدیر با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، نمادهای خودرو، فارس و خساپا با افت خود و بیشترین تاثیرگزاری منفی، مانع رشد بیشتر شاخص در آخرین روز کاری هفته شدند.

حق تقدم داروسازی سینا، لنت ترمز ایران، بین المللی محصولات پارس، نیرو ترانس و شیرپاستوریزه پگاه خراسان در معاملات امروز، از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند.

بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم لیزینگ رایان سایپا، حق تقدم توکافولاد، تولید محور خودرو، حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه و ریخته گری تراکتور سازی ایران تعلق داشت.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت کمتر از یک واحد، به رقم 834 واحد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز