خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودرو:

ظرف یک ساعت تاکسی فرسوده را با نو تعویض کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۴۰

مدیرعامل ایران خودرو گفت: قبلاً برای تعویض هر خودرو دو تا سه ماه طول می‌کشید تا این خودروها جایگزین شوند اما الان ظرف یک ساعت این تعویض خودرو صورت می‌گیرد و همین سبب شده رضایت خوبی به وجودآید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده مدیرعامل ایران‌خودرو با تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: ما با سه ذینفع روبرو هستیم؛سهامداران، مشتریان و پرسنل ایران‌خودرو؛ بر همین اساس در راستای مسئولیت اجتماعی که آن انسانی سالم و محیط زیست سالم است از همان ابتدای طرح جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده ایران‌خودرو داوطلب شد که این امر را انجام دهد.

هاشم یکه‌زارع ادامه داد: ما طی جلسات متعددی که با بانک‌های پارسیان، تجارت و ملت داشتیم قرار شد 20 میلیون تومان وام با بهره 23 درصد به صاحبان تاکسی‌های فرسوده پرداخت کند که ایران‌خودرو این رقم را به 16 درصد رساند و مابه‌التفاوت را خود پرداخت کرد.

وی ادامه داد: تا به امروز 63 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند و امیدواریم این روند را ادامه بدهیم.

وی با اشاره به روال سال های قبل برای تعویض تاکسی های فرسوده گفت: قبلاً برای تعویض هر خودرو دو تا سه ماه طول می‌کشید تا این خودروها جایگزین شوند اما الان ظرف یک ساعت این تعویض خودرو صورت می‌گیرد و همین سبب شده رضایت خوبی به وجودآید.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به آمار ثبت نامی‌های این طرح گفت: در تهران 10هزار و 900 نفر ثبت نام کرده‌اند و تاکنون 9هزار و 400 تاکسی تحویل داده شده است و این روند در 315 شهر ادامه دارد و برخی از شهرها نیز به اتمام رسیده است. بیشترین ثبت نام در تهران، تبریز، مشهد، قم، کرج، اصفهان و قزوین بوده است و فقط 5 تا 10 درصد تاکسی ها برای تحویل به مشتریان باقی مانده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست

در ادامه این برنامه شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست با بیان اینکه امروز مهم‌ترین چالش کشور محیط زیست و آب است گفت: آلودگی هوا نقش مهمی دارد و سهم خود را بیش از سایر آلاینده‌ها است. مطابق بررسی‌های انجام شده 70 درصد آلودگی مربوط به خودروها است و سالانه 45 هزار نفر به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروسازها اعلام کردند که توانایی اجرای یورو6 را دارند انتظار داریم از وزارت صنعت که ازسال آینده به طور رسمی تولید این مدل خودروها را آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع

در ادامه این برنامه اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: هر تاکسی هزار کیلو آلاینده تولید می کند و با تعویض این چهل هزار تاکسی 80 درصد از آلایندگی‌های خودروهای قبلی کاسته خواهد شد که این رقم تاثیر بسزایی در آلودگی هوای کشور دارد.

نماینده مردم کرج تصریح کرد: تاکسی‌داران ما استحقاق خودروی بهتر را دارند و مردم نیز این حق را دارند که سوار خودروهای بهتر شوند.

وی ادامه داد: این طرح سه ماه زمان برد تا اجرایی شود و با کمک بانک‌ها و سخاوتی که ایران خودرو نشان داد و نرخ تسهیلات را به 16 درصد رساند میزان نقدینگی هر راننده تاکسی به 5 میلیون تومان رسید.

وی تصریح کرد:‌هر تاکسی کهنه 3هزار لیتر بنزین بیشتری می‌سوزاند که با توجه به اینکه تا آخر سال تعداد تعویض خودروهای فرسوده به 45 هزاردستگاه خواهد رسید ما امسال شاهد صرفه‌جویی 105 میلیون لیتری سوخت خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز