خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

86 درصد بانکرینگ خلیج فارس در دست فجیره است/ احیای صنعت 8 میلیارد دلاری در قشم کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۷۵

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امروز 86 درصد صنعت بانکرینگ در دست فجیره است اظهار داشت: برنامه ما این است که ظرفیت ماهیانه 75هزار تنی بانکرینگ منطقه را در دست بگیریم و از امروز احیای صنعت 8 میلیارد دلاری بانکرینگ در قشم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا مومنی در مراسم افتتاح فاز اول بانکرینگ سلخ قشم با بیان اینکه در بخش صنعت بانکرینگ در منطقه رقبای جدی داریم، اظهار اشت: در حال حاضر 86 درصد بانکرینگ منطقه در دست فجیره است.

وی ادامه داد: 60 هزار کشتی با تناژ‌های مختلف از منطقه خلیج فارس تردد می‌کنند که ایران باید سهم خود را در جذب این کشتی‌ها برای سوخت‌رسانی افزایش دهد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما این است که ماهیانه 750 هزار تن ظرفیت در بانکرینگ را به خودمان اختصاص دهیم، اظهار داشت: در نهایت باید نیمی از ظرفیت بانکرینگ منطقه در دست سواحل ایران باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز صنعت هشت میلیارد دلاری بانکرینگ را شروع کرده‌ایم، اظهار داشت: این به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است و امروز می‌بینیم که اقدامات به عمل تبدیل شده‌اند.

مومنی تاکید کرد: اگر تنها به بخش سوخت‌رسانی توجه داشته باشیم و از ارائه خدمات جانبی آن غافل شویم به طور قطع این نوع سرمایه‌گذاری غیرقابل رقابت در منطقه است.

وی با بیان اینکه در فاز اول این پروژه 500 هزار تن ظرفیت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: برای شروع فاز بعدی بانکرینگ سلخ 4 سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: برای سودآوری از این صنعت باید زنجیره آن از جمله هتلینگ، تمرینات کشتی، مارکت و... تکمیل شود.

مومنی با اشاره به فعالیت منطقه آزاد قشم در پروژه‌های نفتی و انرژی گفت: امروز توانایی ذخیره‌سازی نفت به 110 میلیون بشکه رسیده است و سرمایه‌گذاران متعددی از جمله اروپایی‌ها و به طور مشخص سوئیسی‌ها برای ورود به این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز