خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان کشوری در نامه به شورای نگهبان خواهان رد مصوبه مجلس شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۹۵

کانون‌های بازنشستگی کشوری با ارسال نامه ای به شورای نگهبان به مصوبه اخیر مجلس درباره بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه و صرف نظر از سن اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در نامه سرگشاده جمعی از بازنشستگان کشوری از جمله ۱۲ کانون بازنشستگی استان تهران به شورای نگهبان که امروز (سه شنبه) منتشر شد، آمده است: ما بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مخالفت صریح خود را با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد زنان با ۲۰ سال سابقه، صرف نظر از سن، اعلام می کنیم.

در این نامه با اشاره به وضعیت بحرانی صندوق های بازنشستگی در ایران، تاکید شده است: آنچه مشخص است آن که، براساس آمار رسمی منتشر شده، صندوق های بازنشستگی من جمله صندوق بازنشستگی کشوری، به دلیل تصویب قوانین و مقررات در چند دهه گذشته در مجلس، دولت یا سایر مراجع تصمیم گیر، با شرایط بحرانی کنونی مواجه شده اند.

بازنشستگان کشوری متشکل در کانون های بازنشستگان همچنین ضمن گلایه از بی توجهی به نظرات کارشناسی و محاسبات بیمه ای در تصمیمات مرتبط به حوزه بازنشستگی، اعلام کردند: محاسبات بیمه ای نشان می دهد که مصوبات گذشته بدون توجه به نظرات کارشناسی و در نظر گرفتن بار مالی آن ها تصویب شده است.

از آنجایی که مقررات حاکم بر صندوق های بازنشستگی در تمام دنیا بین نسلی است، بنابراین، پیامدهای هرگونه تصمیم، می بایست در میان مدت و بلندمدت و نه صرفاً برای یک یا دوسال محاسبه شود و به همین دلیل، از شورای نگهبان تقاضا داریم ضمن بررسی همه جانبه و دریافت نظرات کارشناسان که عموماً بر مخالفت با این مصوبه تاکید دارد، توجه کنند.

در ادامه این نامه سرگشاده تاکید شده است: مخالفت ما بازنشستگان کشوری، فراتر از ضرورت تامین بار مالی مصوبات مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی است؛ چراکه به تجربه ثابت شده است که دولت ها صرفاً بار مالی این گونه مصوبات را در کوتاه مدت (سال اول اجرا) تامین می کند، بنابراین نمی توان به اجرای این تعهدات برای بلندمدت امید بست.

کانون های بازنشستگی امضاء کننده نامه، خواهان رد مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان شده و تصریح کرده اند: از آنجایی که منابع صندوق های بازنشستگی حاصل یک عمر سرمایه گذاری کارکنان دیروز و بازنشستگان امروز است و همچنین منابع صندوق های بازنشستگی از جنس حق الناس است و هرگونه تعرض به این منابع، فراتر از اصل ۷۵ قانون اساسی بوده و خلاف شرع تلقی می شود، در نتیجه، خواهان آن هستیم که با این مصوبه مجلس موافقت نکنید تا جامعه بازنشستگان، با توجه به محدودیت های شدید دولت در تأمین منابع مالی، از آینده مطمئن تر برخوردار شده و از آسیب بیشتر به صندوق های بازنشستگی نیز جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز