خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان کود و سم ایران:

سرمایه گذاری کره جنوبی در تولید ماشین آلات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۳۴۰

عضو هیئت مدیره انجمن کود و سم گفت: با توجه به عمر بالای ماشین آلات کشاورزی و ضرورت نوسازی ناوگان ساخت کمباین برنج می تواند در کاهش ضایعات نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا شریفی-عضو هیئت مدیره انجمن کود و سم- در نشست خبری بیان داشت: بررسی و ارائه راهکارهای بخش خصوصی در تولید معیشتی و اقتصاد مقاومتی، مشارکت بخش خصوصی در تولید معیشتی و اقتصاد مقاومتی، نقش بخش خصوصی در پایداری رشد تولیدات در بخش کشاورزی، تلاش در جهت کسب سهم بیشتر در فعالیت و تولیدات کشاورزی، بررسی و ارائه راهکارهای علمی در جهت انتقال بیشتر وظایف تامین نهاده های کشاورزی از دولت به بخش خصوصی و بررسی تعیین جایگاه بخش خصوصی از اهداف برگزاری همایش ین‌المللی آرمان سبز آدینه است.

او در ادامه گفت: ساخت کمباین برنج با همکاری کره از دستاوردهای مهمی است که در این بخش صورت خواهد گرفت و با توجه به عمر بالای ماشین آلات کشاورزی و ضرورت نوسازی ناوگان ساخت کمباین برنج می تواند در کاهش ضایعات نقش بسزایی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن کود و سم در رابطه با ضرورت تولید معیشتی در کشاورزی گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به سمت و سوی تولید معیشتی حرکت نماییم چرا که امنیت غذایی امری مهم در اقتصاد همه کشورهای به شمار می رود.

او با اشاره به دستاوردهای اجرای این همایش بیان داشت: با وجود نقش کمرنگ بخش خصوصی در اقتصاد کشاورزی به دنبال آن هستیم تا جایگاه اصلی این بخش را معرفی نماییم چرا که تولید محصولات کشاورزی با بومی کردن نهاده ها در جهت رشد پایدار تلاش های متعددی صورت گرفته است.

شریفی با اشاره به توافقاتی که در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران صورت گرفت بیان داشت:  این کشور 200 میلیون یورو در زمینه های تولید ماشین آلات کشاورزی در ایران سرمایه گذاری کرده است.

او افزود: طی توافقات صورت گرفته کره جنوبی بالغ بر 200 میلیون یورو در زمینه های تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور با توان 18 تا 120 اسب بخار سرمایه گذاری کرده است که فاز اول کارخانه آن تا 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. این ماشین آلات قابل استفاده در اراضی خرد و وسیع است و دارای قدرت 18 و 120 اسب بخار هستند و از این رو این امکان را ایجاد می کنند تا بتوانیم از آنها در اراضی کوچک و وسیع استفاده نماییم.

شریفی تاکید کرد: علی رغم آنکه بذر 3 الی 5 درصد هزینه تولید را شامل می شود اما بذر مرغوب تاثیر بسزایی در افزایش تولید، کاهش مصرف آب و عملکرد در واحد سطح دارد.

او  با اشاره به افزایش عملکرد در بکارگیری بذر مرغوب در واحد سطح، بیان کرد: طی سال های اخیر علی رغم آنکه به طور متوسط سالانه 10 درصد سطح زیر کشت محصولات نظیر ذرت، گندم، جو و چغندر قند کاهش یافته اما عملکرد تولید در واحد سطح حداقل دو برابر افزایش داشته که این اتفاق بزرگ ناشی از دستاورد کشاورزی نوین است.

وی در ادامه یادآور شد: با انتقال محصولات آب بر نظیر سبزی و سیفی از فضای آزاد به فضای گلخانه علاوه بر افزایش تولید 30 الی 40 درصد صرفه جویی آب خواهیم داشت.

شریفی ادامه داد: در تولید محصولات کشاورزی علاوه بر به کارگیری بذر مرغوب مبارزه با آفات و بیماری ها یکی دیگر از نیازهای اساسی این بخش بوده که از این رو در منطقه صنعتی زرندیه 5 هکتار تحت برند شرکت های خارجی کارخانه کود و سم ایجاد شده است.

وی با اشاره به مزایای کودهای ارگانیک گفت: کودهای ارگانیک به سبب سازگاری با طبیعت و محیط زیست، حفظ منابع آبی و خاکی کشور را به همراه دارد چرا که طی سال های اخیر واردات کودهای بی کیفیت صدمات زیادی را به سرمایه اصلی این بخش وارد می کند.

شریفی در خصوص همایش آرمان سبز آدینه بیان داشت: در این همایش قائم‌مقام وزیر کشاورزی کره جنوبی و سفیران این کشور و مجارستان به همراه ۴۸ نماینده خارجی حضور خواهند داشت؛ همچنین مهمانانی از کشورهای کانادا، فرانسه ، فنلاند، کره جنوبی، مجارستان و هند سخنرانی خواهند کرد  و یکی دیگر از برنامه های پیش رو رونمایی از کمباین های جدید برنج است چرا که در زمینه برداشت برنج ضعف های بسیاری از نظر زیر ساختی و مکانیزاسیون وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز