خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزارت نفت، در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت:

پژوهشگاه، بازوی موثر شرکت‌های اصلی وزارت نفت است/ لزوم تمرکز پژوهشگاه بر ظرفیت های بین المللی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۲۰۲

بیطرف گفت: همواره باید روی ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی این ظرفیت کار شود تا پژوهشگاه با توانمندی بالای خود بتواند خدمات پژوهشی و فناورانه، به کشورهای همسایه و حتی در سطح گسترده بین‌المللی ارایه کند.

حبیب‌ا... بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه پس از بازدید از دستاوردها و امکانات بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی خاورمیانه، با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت یکی از سرمایه‌های ملی در عرصه پژوهش و فناوری در حوزه نفت، گاز و پالایش به شمار می رود گفت: پتانسیل علمی و ظرفیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی، از امتیازات مهم پژوهشگاه به حساب می‌آید که علاوه بر نقش ملی، ‌می‌تواند نقش مهم منطقه‌ای و حتی بین‌المللی در روند پیشبرد مسایل پژوهشی و فناورانه صنعت نفت ایران و منطقه ایفا کند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بر ضرورت تجاری‌سازی محصولات و دانش‌های فنی به دست آمده در این مجموعه تاکید کرد و افزود: هدف پژوهشگاه از پژوهش، انجام تحقیقات کاربردی است که به سرعت در صنعت نیز مورد استفاده قرار گیرد و پژوهش‌های توسعه‌ای به عهده دانشگاه‌هاست.

بیطرف تصریح کرد: این معاونت از توسعه پژوهش کاربردی در پژوهشگاه حمایت می‌کند و ما همواره این مجموعه را به عنوان یک بازوی موثر پژوهشی و توسعه فناوری برای تمام شرکت‌های اصلی وزارت نفت می‌دانیم.

بیطرف پژوهشگاه را مجموعه‌ای با ارزش و از سرمایه‌های جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: این مرکز تحقیقاتی در سطح کشور و منطقه بی‌نظیر بوده و از ظرفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

این مقام مسئول بر بهره‌برداری از این ظرفیت در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: همواره باید روی ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی این ظرفیت کار شود تا پژوهشگاه با توانمندی بالای خود بتواند خدمات پژوهشی و فناورانه، به کشورهای همسایه و حتی در سطح گسترده بین‌المللی ارایه کند.

وی به تحریم‌های ده ساله کشورمان اشاره کرد و گفت: با وجود تحمل فشارهای زیاد در بخش های مختلف کشور، به واقعیت‌های ارزشمندی نیز دست یافتیم و آن خود اتکایی و روی آوردن به فناوری های داخلی و کاهش خرید محصولات آماده و خارجی است.

بیطرف با بیان این‌که وزارت نفت، برای توسعه فناوری، گام های مهمی در سطح کشور برداشته است،گفت: نمونه این اقدامات را می‌توان در قرارداد‌های وزارت نفت با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای کسب دانش مهندسی مخزن و کسب فناوری‌های حوزه ‌پایین دستی و تولید لایسنس برشمرد که در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز