خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان تهران:

پایان بُرش‌کاری سازه‌های فلزی پلاسکو / آواربرداری سرعت گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۲۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کار برش‌کاری سازه‌های فلزی پایان و عملیات آواربرداری سرعت بیش‌تری یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد پرورش با بیان این‌که از همان ابتدای حادثه پلاسکو ستاد مدیریت بحران آب و فاضلاب استان تهران تشکیل شد گفت: تمام امکانات و تجهیزات این شرکت در اختیار ستاد بحران ‏این حادثه قرار گرفته و ٢٠ گروه برش‌کار، هشت دستگاه جرثقیل و ٢٠٠ نیروی متخصص آواربرداری به محل حادثه اعزام شد، تجهیزات و ماشین‌های سنگین از شرکت‌های زیرمجموعه (جرثقیل، تانکر و بیل مکانیکی) فراخوانده‌ شد و تمام نیروهای امدادی و عملیاتی آبفای استان تهران به همراه سایر نهادهای متولی عملیات امداد حادثه در آماده‌باش کامل بوده و هستند.

پرورش افزود: هم‌چنین از دستگاه کاتر که از جمله تجهیزات سنگین طرح قمر بنی‌هاشم است برای برش ساز‌ه‌های فلزی بهره برده‌ایم و برج‌های روشنایی را برای استفاده در شب در محل آواربرداری مستقر کرده‌ایم.

٢٨ نفر نیروی امدادی تلاش کردند از ضلع شرقی وارد طبقات شوند

پرورش گفت: از شب نخست حادثه ٢٨ نفر از نیروهای امدای آبفای استان تهران در قالب هفت گروه شامل نیروهای حفار و برش‌کار تلاش کردند از ضلع شرقی ساختمان به داخل آن نفوذ کنند که وجود آتش در زیر آوارها و برخاستن دود غلیظ ناشی از آن روند امداد را کُند کرده بود.

به تاسیسات و شبکه آب آسیبی وارد نشد/ فشار آب را برای مهار آتش‌سوزی بالا بردیم

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: از آنجا که حادثه پلاسکو هیچ آسیبی به لوله‌های آب وارد نکرده بود نه‌تنها آب در این منطقه قطع نشد، بلکه برای استفاده از آتش‌نشان‌ها فشار آب را افزایش داده‌ایم.

چهار شیر آتش نشانی جدید در محدوده پلاسکو نصب شد

پرورش افزود: در جریان عملیات امداد، چهار شیر آتش نشانی جدید در محدوده پلاسکو نصب شد و فشار آب مورد نیاز شیرهای آتش نشانی تنظیم شد.

به گفته او با همکاری تنگاتنگ، هم‌دلی و همراهی با مسئولان شهرداری اقدامات مناسبی از بعد از ظهر روز حادثه انجام گرفته است.

تداوم تلاش‌ها برای آواربرداری و نجات آتش‌نشان‌ها

پرورش افزود:  از روز نخست حادثه تا کنون تلاش‌ها برای برداشتن آوار و حفر تونل از ساختمان‌های مجاور پلاسکو ادامه دارد و نیروهای امدادی آبفای استان تهران پس پایان عملیات برش سازه‌های فلزی بنا، برای رسیدن به آتش‌نشان‌ها، حفر تونل را از مغازه‌های مجاور آغاز کردند تا از طریق ساختمان‌های مجاور بتوانند به طبقات زیرین ساختمان راه یابند که متاسفانه این عملیات به نتیجه نرسید.​

استفاده از تونل فاضلاب برای نجات آتش‌نشان‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای نجات آتش‌نشان‌ها علاوه بر حفر تونل از طریق ساختمان‌های مجاور، تلاش کردیم از راه تونل‌های فاضلاب راهی برای نفوذ به داخل طبقات زیرین ساختمان پلاسکو پیدا کنیم.

پس از نقطه‌‌یابی از سوی شهرداری، تونل‌‌های جدید حفر خواهد شد

پرورش گفت: در ضلع شرقی و غربی ساختمان پلاسکو تجهیزات حفاری مستقر شده‌ است و برای شروع حفاری‌های جدید منتظر تعیین نقطه تاییدشده شهرداری هستیم.

محمد پرورش با بیان این‌که پیشنهاد حفر تونل جدید برای دسترسی به حبس‌شدگان سانحه ریزش ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری داده شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر در حال آماده کردن اطلاعات و دسترسی به نقشه هستیم.

او پیش از این درباره حفاری‌های صورت گرفته توسط شرکت آبفا گفته بود که ابتدا کار تونل‌زنی از مغازه‌ای مجاور ساختمان پلاسکو که یک مغازه طلافروشی بود آغاز شد.

اطلاعات محلی گویای وجود ساختمان موتورخانه زیر این مغازه بود و برهمین اساس برای رسیدن به افرادی که در این موتورخانه مفقود شده بودند به حفر چهار متر تونل عمودی و بعد از آن حفر پنج متر تونل افقی اقدام کردیم ولی این حفاری‌ها به نتیجه نرسید و قرار شد طبق پیشنهاد شهرداری تونل جدیدی حفر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز