خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

امین الضرب بنیان بخش خصوصی در کشور را شکل داد

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۳۳

شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: جلوگیری از سوءاستفاده عمال دیوانی و سپردن امور تجاری به نهادهای مدنی از جمله فعالیت‌های امین الضرب بود و توانست بنیان بخش خصوصی را شکل داده و اهداف آن را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان اقتصادی به مناسبت 133 سال تاسیس اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: 133 سال پیش اتاق بازرگانی تهران به همت یکی از فرزندان اصیل این مرز و بوم که دل و اندیشه و عمل را به هم آمیخته بود، تاسیس شد و این همه را برای سرافرازی میهن و بالندگی مردم در مسیر اعتلای کشور قرار داد.

وی گفت: امین الضرب با برخورداری از اخلاق، تقوا و صبر توانست حاکمیت خود را در آن دوران داشته باشد و بتواند از مجلس وکلای تجار هم دفاع کند و مشاور صدیقی در اعتلای دولت باشد.

شافعی خاطرنشان کرد: جلوگیری از سوءاستفاده عمال دیوانی و سپردن امور تجاری به نهادهای مدنی از جمله فعالیت‌های او بود و توانست بنیان بخش خصوصی را شکل داده و اهداف آن را پیگیری کند.

وی با طرح این پرسش که چه مدیران و رهبرانی پایدار می‌شوند، افزود: مدیران ماندگار افرادی هستند که در اداره امور یک سازمان تنها اهداف اقتصادی را دنبال نمی‌کنند بلکه اهداف اجتماعی را نیز پیگیرند تا سازمان و جامعه با هم ارتقاء یابند.

رئیس اتاق ایران  خاطرنشان کرد: مدیران ماندگار رهبرانی هستند که قادرند تعادل لازم بین انسان و ماشین و احساس و منطق و امور شخصی و اجتماعی را دنبال کرده و معیشت و فضیلت را به نفع رستگاری انسان فراهم کنند.

شافعی تصریح کرد: یک مدیر ماندگار، یک رهبر عاشق و عاقل است زیرا عشق و عقل هم‌تراز تمدن بشریت است و با مطالعه زندگی افراد کامیاب از هر صنف گروهی متوجه می‌شویم که نقش عشق بیش از عقل در کامیابی انسان‌ها مطرح است و فکر بدون احساس هیچ گاه ایجاد حرکت شتابنده نمی کند.

وی گفت: در بین ما تجاری هستند که شاید توانایی علمی بالایی نداشته باشند اما به هوشیاری خود اطمینان می‌کنند و کارها را پیش می‌برند.

وی در خاتمه گفت: اتاق ایران در ادامه حیات بالنده که با نهاد مجلس وکلای تجار کاشته شد امروز تجربه گسترده و ملی را دنبال می‌کند و این جانب با تعظیم و تکریم به همه پیشکسوتان و کارآفرینان از همه دعوت می‌کنم تا امروز که نیاز به تعالی اخلاقی در جامعه حس می‌شود بیش از پیش یکدیگر را دریابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز