خبرگزاری کار ایران

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن:

نوسازی و ساخت بیش از 3 میلیون مسکن روستایی تا سال 1405

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۰۳۵

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه باید تا سال 1405 ، سه میلیون مسکن روستایی نوسازی شود، گفت: بر اساس برنامه تا سال ۱۴۰۵ باید ۳.۴ میلیون مسکن روستایی ساخته و نوسازی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عزیزاله مهدیان در دومین دوره مسابقه عکس خانه روستایی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مسکن روستایی در کشور خالی از سکنه هستند که بخشی از آنها فصلی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر علیرغم وجود 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی، 5 میلیون و 800 هزار خانوار در کشور داریم که این آمار نشان می‌دهد 600 هزار واحد مسکونی کسری داریم.

وی افزود : پیش بینی می شود 180 هزار خانوار تا سال 1405 به جمعیت روستایی اضافه می شود، ادامه داد: 27 الی 28 درصد از  جمعیت کشور روستایی هستند و برخی از مساکن روستایی به طور فصلی خالی از سکنه هستند و برخی دیگر هم به دلیل خشکسالی و کم آبی خالی از سکنه شده اند.به طوری که  آب مورد نیاز برخی روستاها مانند روستاهای سیستان و هرمزگان با تانکر تامین می‌شود.

مهدیان ادامه داد: تا سال 75 تعداد واحدهای روستایی کشور سه میلیون و 700هزار واحد بود اما با توجه به گسترش ساخت و ساز در مناطق روستایی کشور، اکنون تعداد آنها به پنج میلیون و 200 هزار واحد رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین با اشاره به اینکه باید به سیمای روستاها توجه شود، گفت:کسانی که می‌توانند به داد سیمای روستاها برسند می‌توانند با زبان هنر و حتی با عکاسی این کار را انجام دهند. چرا که هنر می‌تواند در عمق وجود مردم تاثیر بگذارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز