خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه تولیدکنندگان تصفیه آب و لوازم خانگی خبر داد:

حضور اولین شرکت ایرانی در نمایشگاه آرایشی و بهداشتی/ سازمان توسعه تجارت تبدیل به توسعه واردات شده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۷۹

عضو اتحادیه تولید کنندگان دستگاه تصفیه آب و لوازم خانگی گفت: مدیران میانی ما در جریان نیستند که کشور چه فرصتی را از دست می‌دهد و این فضای پسابرجام که ایجاد شده فقط برای مدتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری به مناسبت حضور اولین شرکت ایرانی در نمایشگاه آرایشی – بهداشتی ایتالیا، آخرین روند حضور در این نمایشگاه تشریح شد.

آرش منتظر صاحب گفت: این نمایشگاه قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه در سطح جهان است و بعد از  50 سال شرکت دیباتجارت خاورمیانه در این نمایشگاه به عنوان اولین شرکت ایرانی حضور پیدا کرده است. این نمایشگاه بیش از 250 هزار بازدیدکننده دارد و 3 هزار شرکت در آن غرفه دارند و هزار نفر از اصحاب رسانه کار پوشش خبری آن را انجام می دهند.

عضو اتحادیه تولید کنندگان دستگاه تصفیه آب و لوازم خانگی ادامه داد: شرکت‌هایی که خواهان حضور در این نمایشگاه هستند باید از فیلتر استاندارد اروپا عبور کنند و تمام محصولات باید شاخصه‌های کیفی قوانین گمرک اتحادیه اروپا را برای حضور در این نمایشگاه داشته باشند. ما در حالی بعد از 50 سال در این نمایشگاه شرکت می کنیم که کشورهایی مانند پاکستان، امارات و ترکیه پاویون اختصاصی دارند.

وی تصریح کرد: محصولاتی که در این نمایشگاه به دنبال جذب بازار صادراتی آن هستیم در حوزه بهداشت فردی، سلامت فیزیکی و عمومی، انواع بوگیر که به صورت ارگانیک تهیه شده، شامپو، کرم و توپ شستشو است. به طوری که در قسمت بوگیر و توپ شستشو ما از رقبای اروپایی خود چیزی کم نداریم و امیدواریم بازار خوبی را در آنجا به دست آوریم همانطور که پیش از این شرکت‌هایی از جمهوری چک، رومانی و آلمان خواهان این محصولات بودند.

مدیر عامل شرکت دیبا تجارت خاورمیانه با اشاره به قوانین سخت حضور در این نمایشگاه گفت: نکته جالبی که در این نمایشگاه وجود دارد این است که هیچ سازمان و ارگانی حاضر به حمایت از ما نشد و حتی سازمان توسعه تجارت که وظیفه حمایت و برگزاری نمایشگاه در کشورهای مختلف را دارد هیچ همکاری با ما نکرد ؛یکی از مدیران آن پاسخ جالبی به ما داد و اینطور اظهار داشت که ما توانایی پرداخت حقوق کارکنان خودمان را نداریم شما فکر کنید می‌خواستید هزینه یک بیلبورد 200 میلیون تومانی را الان در نمایشگاه خرج کنید.

منتظر صاحب تصریح کرد: وقتی این تفکر در سازمان توسعه تجارت وجود داشته باشد دیگر از سازمان‌ها و نهادهای دیگر چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم. این در حالی است که در ترکیه برای تشویق حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی 80 درصد هزینه‌ها را دولت متقبل می‌شود اما عملاً سازمان توسعه تجارت ما تبدیل به سازمان توسعه واردات شده و بیشتر تمایل دارد شرکت‌های خارجی در ایران نمایشگاه برگزار کنند این در حالی است که هر روز در مورد اقتصاد مقاومتی، صادرات و کارآفرینی هر روز شعار داده می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران میانی ما متوجه نیستند که کشور امروز چه فرصتی را از دست می‌دهد و این فضای پسابرجام که ایجاد شده فقط برای مدتی وجود دارد. ما هیچ کمکی از لحاظ مادی نمی‌خواهیم همانطور که تا امروز یک ریال هم دریافت نکردیم. ما فقط کمک معنوی و اداری می خواهیم اینکه سفارت ایران در ایتالیا به ما کمک کند درخواست زیادی نیست این در حالی است که کیفیت کالای تولیدی ما کمتر از ترکیه نیست و به راحتی می توانیم خاورمیانه و شمال آفریقا را در دست بگیریم.

منتظر صاحب تصریح کرد: با این برخوردها به این نتیجه می‌رسیم که تولید زیرپله‌ای برای ما راحت‌تر است تا اینکه به سازمان‌ها و آزمایشگاه‌های مختلف مراجعه کنیم تا بتوانیم تائیدیه بگیریم به طور مثال برای توپ شستشو و فیلتر آب خانگی هیچ تعریف و استانداردی وجود نداشت و ما دو سال تمام به صورت خوداظهاری به دنبال آن بودیم که وزارت بهداشت بر روی ما کنترل و نظارت کند و استاندارد آن را تعریف کردیم زیرا نگاه ما صادراتی است و برای صادرات نیازمند اخذ استاندارد هستیم. وقتی ما برای یک استاندارد دو سال باید دوندگی کنیم موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: دیگر سازمان های ما همین تفکر را دارند به طوری که صداوسیما از ما مدارکی می‌خواهد که اصلاً وجود ندارد و حاضر نیستند این کالای نو و نوآوری جدید را که تولید شده را حمایت کنند. مدیران دولتی ما منتظر هستند که ما وارد رقابت شویم اگر پیروز شدیم با ما شریک شوند و اگر شکست خوردیم کنار بکشند. این در حالی است که ما حتی در بخش بوگیر و دستگاه تصفیه آب به فرمولاسیون اختصاصی رسیده‌ایم و در زمینه کرم و شامپو نیز در حال انتقال تکنولوژی هستیم. این در حالی است که نسبت به کالای مشابه خارجی قیمت ما 60 تا 70 درصد ارزان‌تر است. شرکت‌های خارجی اینها را می‌بینند و بر همین اساس امروز به دنبال همکاری با ما هستند. اما نهادهای داخلی حتی مدارک ما را قبول ندارند.

وی در پایان گفت: هزینه شرکت در این نمایشگاه بیش از 50 هزار یورو است و ما با عنوان نماینده ایران و اولین شرکت معرفی‌کننده کالاهای آرایشی و بهداشتی بدون هیچ کمکی سعی داریم تا چهره خوبی از صنعت و خلاقیت کشور به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز