خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

ساخت‌و‌ساز در کوهپایه‌های تهران گردش هوا را با مشکلات زیادی روبرو کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۱۱۹

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کوهپایه‌های تهران مجوز ساخت ساختمان‌های بلندی داده شده که گردش هوا در تهران را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در سومین کنفرانس بناهای بلند افزود: با ساخت ساختمان‌های بلند برای رسیدن به آفتاب بیشتر، آسایش و نور را از همسایگان اطراف خود می‌گیریم.

وی با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازان با تحمیل هزینه بیشتر به جامعه دنبال استفاده از شبکه‌های برق، آب، درمان، آموزش، بهداشت، ترافیک و... هستند، گفت: برای ساخت بناهای بلند در شهرها باید افزون بر آماده‌سازی، نسبت به کنترل مراحل ساخت نیز اقدام شود.

وی متذکر شد: گذشته پیشنهاد کرده بودند ساخت برج‌های 100 طبقه اقتدار ایران در بخش مسکن را نشان می‌دهد؛ در حالیکه این مساله باید از منظرهای اقتصادی، معماری، جامعه‌شناسی، ترافیک و...بیشتر بررسی شود. متاسفانه در کوهپایه‌های تهران مجوز ساخت ساختمان‌های بلندی داده شده که در مسیر جریان هوای تهران قرار دارند. اکنون گردش هوا در شهر تهران به دلیل موانع فراوان با مشکلات زیادی روبرو شده است.

آخوندی ادامه داد: ساخت و ساز بی‌ضابطه زندگی همسایگان را در شهرها به خطر انداخته که این وضع زندگی شهری بازتاب‌دهنده اغتشاش ذهنی در عصر معاصر است. ساخت بناهای بلند بی‌ضابطه، مشکلات حمل و نقل، نقص در حمل‌و‌نقل عمومی، کاهش کیفیت زندگی و تمایل به افزایش جمعیت‌پذیری در تهران نشانه این است که از وضعیت نابسامان پیشین درس نگرفتیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید نقطه بازگشتی را در طراحی شهری ایران در نظر بگیریم و بررسی کنیم شهرهای ما چه ظرفیت‌های زیستی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز