خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

تبدیل "قشم" به منطقه پایدار آبی و رفع کامل مشکل آب روستاها

با احداث دو سایت آب‌شیرین کن جدید در جزیره قشم آب شرب مورد نیاز تمام روستاهای این جزیره به‌زودی تأمین می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از رفع کامل مشکل آب شرب روستایی جزیره قشم و تبدیل این جزیره به منطقه پایدار آبی خبر داد.

"عبدالحمید حمزه‌پور" در این باره عنوان کرد: با احداث دو سایت آب‌شیرین کن جدید در جزیره قشم آب شرب مورد نیاز تمام روستاهای این جزیره به‌زودی تأمین می‌شود.

وی در ادامه افزود: اخذ مجوز احداث دو سایت آب‌شیرین کن به حجم بیش از 4000 مترمکعب تولید آب شیرین در شبانه روز با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای جزیره قشم گرفته شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: جزیره قشم با دارا بودن بیش از 60 روستا و جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر به علت شرایط جغرافیایی خاص منطقه و محصور بودن دریا فاقد هرگونه منابع آبی زیر زمینی و سطحی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی و استراتژیک استفاده از منابع آبی غیر متعارف و توسعه آبشیرین کن‌ها توانسته است طی سه سال اخیر با احداث و راه اندازی چهار سایت آب‌شیرین کن و تولید بیش از 15 هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه روز با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی شاخص برخورداری روستاهای این جزیره را از صفر به بیش از 60 درصد ارتقا دهد.

حمزه‌پور اضافه کرد: اخیراً نیز با پیگیری این شرکت و اخذ مجوز احداث دو سایت آبشیرن کن به حجم 4300 متر مکعب از طریق شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور و پس از انتخاب سرمایه گذاران تعیین شده به زودی عملیات اجرایی این دوسایت آبشیرین کن جدید آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این دو سایت آب‌شیرین‌کن ضمن تأمین کل آب آشامیدنی مورد نیاز، شاخص برخورداری آب روستایی این جزیره به 100 درصد ارتقا خواهد یافت و دیگر هیچ روستایی فاقد آبی در این جزیره بزرگ خلیج فارس نخواهد داشت.

 

کد خبر : ۴۴۹۰۴۵