خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبر داد:

اجرای طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی در استان مرکزی

کد خبر : ۴۴۸۶۰۹

نبود نظارت و شیوه صحیح مدیریت و استفاده بی رویه انسان از منابع آبی را می‌توان اصلی‌ترین عامل از بین رفتن رودخانه قره چای تلقی کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: برای مدیریت مصرف بهینه منابع آب زیرزمینی طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی در فصول سرد سال و چاه‌های آب پرورش ماهی در استان اجرایی شد.

"عزت اله آمره‌ای" در این باره اظهار کرد: در استان مرکزی نیازمند تغییر رویه و مصرف آب در حوزه کشاورزی هستیم و ترویج این تغییر رویه نیازمند فرهنگسازی و همکاری قشر کشاورز با مسئولان است تا از این طریق بتوانیم مصرف آب را در حوزه کشاورزی کنترل کنیم، همچنین نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های کشاورزی از جمله اقدام‌های موثری بود که با مشارکت کشاورزان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی عنوان کرد: طرح خاموشی زمستانه چاه‌های آب کشاورزی در فصول سرد سال و تعطیلی چاه‌های آب پرورش ماهی، دو طرح بسیار کارآمد در راستای تقویت و احیاء منابع آب زیرزمینی محسوب می‌شوند که با مشارکت بهره برداران در سطح استان آغاز شده‌اند.

مهندس آمره‌ای گفت: برای جاری شدن آب رودخانه قره چای، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت سرریز این رودخانه به سد ساوه تمامی بندهای انحرافی و حوضه‌های این رودخانه در فصول غیرزراعی باز شد و مجموع این اقدامات با همکاری مردم و مسئولان شهرهای حوزه این رودخانه به مرحله اجرا رسید.

وی اضافه کرد: نبود نظارت و شیوه صحیح مدیریت و استفاده بی رویه انسان از منابع آبی را می‌توان اصلی‌ترین عامل از بین رفتن رودخانه قره چای تلقی کرد. اقدامات انجام شده در این راستا بیانگر تاثیرات اطلاع رسانی است، زیرا به دنبال ارتقای سطح آگاهی، مشارکت و حس مسئولیت مردم افزایش می‌یابد.

آمره‌ای گفت: دغدغه روبرو شدن با بحران کم‌آبی باید همگانی شود، زیرا در این صورت میزان همکاری مردم و مسئولان افزایش می‌یابد و در حفظ منابع آب زیرزمینی مؤثر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز